АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Виникнення буддизму та його поширення

Читайте также:
  1. Благородні істини буддизму
  2. В) виникнення й поглиблення суспільного поділу праці та економіч-
  3. Виникнення грошових відносин. Еволюція і типи грошей.
  4. Виникнення економічної теорії та основні етапи її розвитку.
  5. Виникнення загальної теорії держави і права
  6. Виникнення і природа свідомості
  7. Виникнення і природа свідомості. Свідомість і мова.
  8. Виникнення і розвиток братських шкіл в Україні
  9. Виникнення і розвиток вікової психології в Україні
  10. Виникнення і розвиток мусульманського права
  11. Виникнення ісламу

Буддизм вважається найбільш стародавньою світовою релігією, що виникла в Індії в середині першого тисячоліття до нашої ери і отримала розповсюдження в країнах Південно-Східної Азії і Далеко­го Сходу.

Буддизм отримав свою назву від почесного титулу свого заснов­ника — Будди, що в перекладі на українську мову означає «просвіт­лений». Будда Шак'ямуні — просвітлений з племені шакіїв.

Поява буддизму пов'язана з тими змінами, що відбувалися в той час в індійському суспільстві: руйнуванням родо-племінних зв'язків та звичаїв, посиленням експлуатації більшості населення та виникненням перших держав. За таких умов існуючі племінні релігії переставали відповідати новим суспільним реаліям, виникла необхідність у створенні нових механізмів забезпечення стабільно­сті суспільств.

Привабливість буддизму для широких мас віруючих пояснюєть­ся цілою низкою його особливостей, які яскраво виступають на істо­ричному тлі. Свого часу буддизм виступив проти релігії брахманіз­му, проголосивши спасіння людини досяжним для всіх, а не тільки для жреців-брахманів, що було притаманне релігії брахманізму. Ця духовна релігійна рівність, що її стимулював буддизм при самих йо­го витоках, склала противагу розповсюдженій в Індії релігії брахма­нізму (який, до речі, до сьогодні зберіг деяку кількість своїх при­хильників в Індії).

У III столітті до нашої ери індійський цар Ашока, якому вда­лося об'єднати майже всю територію Індії, проголосив буддизм офіційною релігією своєї імперії, заложивши цим основи для її по­ширення.

Широке поширення буддизму в світі багато в чому пов'язане з його особливостями як релігії. В основі буддизму лежать принципи, які неминуче роблять його світовою релігією. Це — відкритість віри для всіх людей, незалежно від їх етнічного чи соціального похо­дження. Це — простота культу, відмова від ритуалізму, перебільше­ної уваги до зовнішніх форм релігійного життя. Це — духовна релі­гійна рівність усіх віруючих на противагу брахманізму, де існував інститут верховних жерців-брахманів.

Історія буддизму безпосередньо пов'язана з іменем його заснов­ника - індійського принца Гаутами Шак'ямуні (Сак'ямуні), що отримав назву Будда, тобто «просвітлений». Вважається, що заснов­ник буддизму був, скоріше за все, особою історичною.

Такі нечисленні факти, що стосуються реального життя Будди.

Відкриття істини прийшло до нього після довгих пошуків. Спо­чатку Сіддхартха спробував стати аскетом, але потім відкинув цей шлях пізнання істини. Нарешті він вирішує не підніматися з-під де­рева (священного фікуса), доки йому не відкриється істина. Незва­жаючи на спокуси демона Мари, на 49-й день він досягає просвіт­лення, сам стає Буддою, відкриваючи «шлях Будди» для людей, ство­рює чернечу громаду й у віці 80-ти років поринає у нірвану.

На думку буддистів, Гаутама являє собою архетип (першообраз) багатьох будд, що передували йому; він втілює всі риси й еволюціо­нує протягом мільйонів років у боротьбі з силами зла. Завдяки не­скінченному ланцюгу перевтілень тіло Будди-Гаутами набуло над­звичайних якостей, схованих під зовнішньою оболонкою людської істоти. Це «духовне тіло» могли бачити лише істинні віруючі. Пре­красне тіло Будди сягало п'яти метрів заввишки, мало золотистий колір, воно променіло, освітлюючи величезний простір.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)