АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

М. Бєрдяєв про задачі етики

Читайте также:
  1. V. Ситуаційні задачі
  2. Адвокатської етики
  3. В. Задачі для самоконтролю
  4. Взаємодія та взаєморозуміння в контексті етики та культури
  5. Виникнення етики в системі філософського знання
  6. Відшукання способу розв'язування задачі
  7. Всесоюзный институт технической эстетики (ВНИИТЭ)
  8. ВЫРАЗИТЕЛЬНЫЕ СРЕДСТВА РУССКОЙ ФОНЕТИКИ
  9. Головна проблематика етики Аристотеля
  10. Гуманiстична спрямованість етики спiлкування та її значення
  11. Гуманістична спрямованість етики спілкування та її значення
  12. Державний нагляд і контроль у галузі енергетики

У підставі етики лежить моральний досвід. Більш того, в підставі філософії лежить моральний досвід. Етика є пізнання, але пізнання, має морально звільняюче значення. Етика є завершальна частина філософії духу, в ній пожинають плоди філософського шляху життя. Людина є не тільки істота втікає, він є і істота творить. Етика повинна бути не тільки теоретичною, але й практичною, тобто закликати до морального перетворення життя, не тільки до засвоєння цінностей, але і до переоцінки цінностей. А це значить, що в етиці є неминуче профетичний елемент. Етика повинна розкривати чисту совість, незамутнену соціальної буденністю, вона повинна бути критикою чистого сумління. Етика є аксіологія, вчення про сенс і цінності. Але сенс і цінність не дані пасивно-об'єктивно, вони творяться. Вчення про цінності має бути віднесено до верховної цінності. Верховна ж цінність повинна бути силою і випромінювати благодатну животворящу енергію. Етика вчить не тільки про цінності, вона є не тільки аксіологія, вона також вчить про цінності як мощі, про верховному благо як силі і джерелі всякої сили, вона є також онтологія. І тому вона не може бути тільки нормативної, бо норма сама по собі безсила. Етика має справу не з безсилими, висячими в повітрі нормами і законами, а з реальними моральними енергіями і з володіють силою якостями. "Етика" Н. Гартмана, найбільш цікава в філософській літературі нашого часу. Людина є посередник між світом нерухомих ідеальних цінностей і природним світом, в якому немає телеології і в який людина своєю свободою повинен внести мета і цінність, почерпнуту з небитійственного ідеального світу. Але Н. Гартман прав, розширюючи сферу етики і вводячи в неї всяке ставлення до цінності, хоча б це була цінність пізнавальна або естетична. Ставлення людини до істини і до краси безперечно має моральне значення. Є моральний борг у відношенні до істини і краси. Акт пізнавальний і акт художній сам по собі не є акт моральний. Але є моральний акт відносно до пізнавального та художнього акту. Етика обіймає все, що пов'язано з свободою людини, тобто з волі виробленим розрізненням і оцінкою. Вільний моральний акт може відбуватися не тільки щодо так зв. морального життя, але і відносно всього життя людини. Моральний же акт, який вчиняється щодо всього життя, всіх її цінностей, пов'язаний з повнотою духовного життя людини. Етика є пізнання духу, а не пізнання природи, їй належить лише те, що пов'язане з духовною свободою, а не з природною необхідністю. В етиці є науковий елемент, вона користується матеріалом історії культури, соціології, міфології, психопатології і пр. Але етика є дисципліна філософська, і в ній є все своєрідність пізнання філософського в його відмінності від пізнання наукового. Етика не може не бути профетичний. І, що найважливіше, етика не може не бути особистої.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)