АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Напрямки образотворчого мистецтва першої половини XIX ст

Читайте также:
  1. Виникнення мистецтва як унікального механізму культурної еволюції.
  2. Випишіть військові операції часів Першої світової війни (укажіть хронологічні межі), які відбувалися на Україні. Зазначте час їх проведення.
  3. Візуальні та інформаційні мистецтва: гіперреалізм, концептуалізм, бодіарт, лендарт та ін.
  4. Вопрос№16: Розвиток архітектури містобудування та образотворчого мистецтва в XIV - першій половині XVII ст.
  5. Вопрос№17: Національні особливості розвитку українського музичного та театрального мистецтва в XIV - першій половині XVII ст.
  6. Вопрос№24: Характерні риси розвитку театрального мистецтва і музичної культури українського народу в другій половині XVII - XVIII ст.
  7. Головні елементи українського військового мистецтва, сформовані у війнах княжих часів
  8. Другої половини ХХ – початку ХХІ століть
  9. Завдання першої групи складності
  10. Завдання першої групи складності
  11. Загалом, у західній і вітчизняній соціології виділилось три основних напрямки, в яких проводить свої дослідження соціологія міста.
  12. ЗАХІДНА СОЦІОЛОГІЯ другої половини ХХ ст.

Основні особливості.

 

У першій половині XIX ст. різко посилилася державна регламентація

образотворчого мистецтва. У 1802 р. був прийнятий новий статут Академії мистецтв, який

узаконив її чільну роль у всіх сферах мистецького життя. Діяльність Академії сприяла

розквітові класицизму, став офіційним напрямком у мистецтві, і перешкоджала розвитку

інших напрямків, зачатки яких з’явилися вже на початку століття. До середини століття

Академія перетворилася на консервативне установа, насаджували казенне, абстрактне від

життя мистецтво, активно протистоїть демократичним тенденціям у мистецькому житті

Росії. З 1843 президентами Академії призначалися тільки особи імператорського

прізвища, а в 1859 р. вона була передана у ведення Міністерства Імператорського двору.

 

Активний творчий пошук обумовив змішування жанрів і напрямків, особливо

яскраво проявилося в живописі.

 

Живопис.

Художні напрямки. Офіційний напрямок вітчизняного образотворчого мистецтва

першої половині століття класицизм зберігав свою прогресивний характер.

Незаперечними достоїнствами академічного класицизму були глибоке знання

європейської культури минулого, прекрасне володіння малюнком, майстерність у

створенні композиції. тенденції пов’язані зі становленням нових напрямків -романтизму і реалізму.

Жанри.

XIX ст. став періодом зльоту вітчизняного живопису. Розвиток отримали як

традиційні, так і нові жанри, характерним явищем стало змішування жанрів. Провідним

жанром, як і раніше залишався портрет. Розквіт портретного живопису пов’язаний з

пошуком нових принципів художньої творчості і розповсюдженням в Росії романтизму,

який виступив проти властивою класицизму надмірної регламентації мистецтва і

проголосив свободу творчого самовираження художника. Романтизм властивий портретів

художників О. А. Кіпренського (йому належить одна з кращих прижиттєвих портретів А.

С. Пушкіна), В. А. Тропініна Мереживниця, Портрет сина), К. П. Брюллова (Автопортрет,

портрет поета В. А. Жуковського).

Важливою особливістю портретного живопису стає розвиток жанрової тенденції

(включення елементів побутового жанру), добре помітною в портретах В. А. Тропініна.

Найвищим в Академії вважався історичний жанр.Кращими творами цього жанру

почали роботи А. Ф. Бруні (Мідний змій), К. П. Брюллова (Останній день Помпеї). Ці

картини є яскравими зразками академічного мистецтва, але у них вже проглядаються

елементи романтизму. Особливе місце в історичному жанрі займає монументальне

полотно А. А. 1ванова Явлення Христа народу. Виконані з дотриманням основних норм

класичного живопису, воно поєднує ідеали романтизму і реалізму.

Родоначальником вітчизняного побутового жанру (жанрового живопису) став А.Г.

Венеціанов.Його картини Жнива, Сплячий пастушок, На ниві поетизують життя простої

російського народу. Традиції Венеціанова продовжив П.О. Федотов.У його картинах

Сватання майора, Свіжий кавалер та інших знайшли втілення елементів критичного

реалізму. Істотний вплив на формування російського пейзажу надав романтизм. Духом

романтизму пройняті пізні роботи С. Ф. Щедріна -першого російського митця, який почав

працювати на відкритому повітрі (пленерного живопис).Ці традиції були продовжені в

пейзажах А. А. 1ванова.Характерною особливістю пейзажів Щедріна і Іванова є наявність

елементів побутового жанру.

 

Подальший розвиток отримало графічне мистецтво.

Важливе місце в художній культурі Росії займав натурний і композиційний

малюнок (А. П. Лосенко, А. 1. 1ванов, К. П. Брюллов).П. А. Федотов і О. Г. Венеціанов

досягли великих успіхів у створенні ілюстрацій.Федотову належить чудова серія

малюнків, в сатиричній формі зображують події повсякденного життя.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)