АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Український театр у другій половині XV-XVIII ст

Читайте также:
  1. А. Суворин — театральный критик.
  2. Амфитеатр Флавиев (Колизей)
  3. Античный театр Греции
  4. Большой Петровский театр 1825-1853 гг.
  5. Большой театр 1856-1917 гг.
  6. Большой театр 1917-1941 гг.
  7. Большой театр c 1945г. по настоящее время.
  8. Большой театр во время войны 1941-45 гг.
  9. Буржуазна індустріалізація в Укр. В другій пол.. ХІХ ст.
  10. Весь мир - театр.
  11. Вопрос№13: Розвиток освіти та наукових знань в XIV - першій половині XVII ст.
  12. Вопрос№14: Національні особливості усна народна творчість. Звичаї та обряди українського народу в XIV - першій половині XVII ст.

Зародження українського театру

 

Театральне мистецтво України бере початок з глибокої давнини в народних іграх,

танцях, піснях та обрядах. Ще з VI ст. відомі театральні вистави скоморохів. В епоху

Київської Русі елементи театру були в церковних обрядах. Про це свідчать фрески

Софійського собору в Києві (XI століття). Перші зразки драми публічно виголошували

учні київських Братської (Києво-Могилянська Академії) та Лаврської школи (XVI—XVII

століття). Важливими центрами розвитку релігійної драми у цей час вважалася також

Львівська братська школа та Острозька академія.

 

XVII—XVIII століття

 

Серед явищ мистецького побуту України ХVII-ХVIII століть особливої уваги

заслуговує театр, початки якого сягають ще в часи синкретичної єдності найдавніших

фольклорних жанрів: обрядових пісень, хороводів, театралізованих дійств, що нерозривно

поєднували слово, музику, танець, акторську гру. Проте поступовий розвиток освіти,

культури народу призвів до компромісних рішень цієї проблеми. Цьому сприяли також

контакти з європейським театром XVI—ХVII століття, де поряд з п'єсами релігійного

змісту, що виконувались у храмах з нагоди Різдва, Великого Посту, Великодня, набував

широкого розповсюдження народний ярмарковий театр. Сформувалися типові сюжетні

колізії побутових вистав з характерними персонажами-масками: ревнивий старий чоловік,

кокетлива молода жінка, коханець, монах, Арлекін, Коломбіна та ін. Подібні процеси

своєрідно виявлялись і в Україні як на професійному рівні у формах «високої драми», так і

в широкому існуванні жанрів «низького бароко» — у народних інтермедіях, ляльковому

театрі-вертепі.

 

Головним центром творення, виконання і розповсюдження цих основних форм

театрального життя ХVII—ХVIII ст. була Києво-Могилянська академія, її професори були

авторами драматичних творів, теоретиками театру, а студенти-бурсаки -акторами і

основними носіями цього мистецтва. З особливим запалом виконувались театральні п'єси

під час традиційних «рекреацій» — травневих днів відпочинку, коли учнівська група під

опікою педагогів і наставників відправлялася на околицю Києва: «Все грало, вирувало,

тішилося і м'ячем, і кеглями, і пристойними гімнами, а студенти старших відділів

створювали оркестри, а часом при денному світлі випадково розігрували якусь комедійну

драму». Музичність українського театру була органічною — пісня, хор, танець,

інструментальний супровід виконували у виставах важливу драматургічну функцію:

характеристики місця дії, історичної ситуації, дійових осіб, зав'язки і кульмінації

сценічного конфлікту.

 

Дві основні жанрові різновиди театрального мистецтва доби «українського

барокко» — шкільна драма і вертеп у виконавчий практиці тісно перепліталися між

собою. До антракту «високої драми» ставились народно-побутові сценки — інтермедії, а

вертеп після першої дії релігійного змісту переходив до колоритного жанрового дійства.

Проте обидва образно-тематичні розділи українського театру мали свою теорію, естетичні

норми, мову, спосіб виконання. Переважно релігійна, філософська чи моралізаторська

тематика п'єс шкільної драми, відірвана від реального життя, вимагала відповідного

літературного викладу — книжної, віршованої мови, а також умовно-символічного стилю

інтерпретації.

 

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)