АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Розвиток українського живопису в другій половині ХІХ -на початку ХХ ст

Читайте также:
  1. II. Розвиток математичних знань.
  2. II. Розвиток математичних знань.
  3. II. Розвиток математичних знань.
  4. II. Розвиток математичних знань.
  5. II. Розвиток математичних знань.
  6. II. Розвиток математичних знань.
  7. II. Розвиток математичних знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. III. Розвиток математичних знань.
  10. III. Розвиток математичних знань.
  11. III. Розвиток математичних знань.
  12. III. Розвиток математичних знань.

Друга половина XIX — початок XX ст. — один з яскравих періодів розвитку живопису

України, адже саме в ці роки відбулося становлення критичного реалізму та зародження

найновіших мистецьких течій. Побутовий жанр, що посідав в ієрархії класицизму досить

скромне місце, поступово висувається на перший план, значно розширюючи коло сюжетів

і свої можливості. Художники прагнули осягнути людину незалежно від соціального

становища, але в усій її психологічній глибині та неповторній індивідуальності. У

середині 50-х років, після розгрому Кирило-Мефодієвського товариства розвиток

живопису в Україні на деякий час завмирає. У ці роки все, що заслуговує на увагу, було

створено у важких умовах заслання, незважаючи на заборону, Т. Шевченко(Написав

низку портретів — М. Щепкіна, М. Лазаревського, Ф. Толстого, П. Клодта та ін.), а також

в українських селах, де збирали матеріал для своїх творів вірні послідовники Кобзаря —

 

Л. Жемчужников, І. Соколов, К. Трутовський.

 

З середини XIX ст. в Україні поступово формуються центри розвитку живопису —

Київ, Харків,.Одеса. В них зосереджуються виставочна діяльність, формуються місцеві

художні кадри, створюються вогнища мистецької освіти. Активізація художнього життя

безпосередньо пов'язана з діяльністю Товариства пересувних виставок (1870). Ряди

передвижників постійно поповнювалися українськими майстрами живопису, графіки,

скульптури. Серед них — М. Кузнецов, І. Похито-нов, К. Костанді, О. Мурашко та ін.

Вже в 1872 р. була перша виставка цього товариства у Києві та Харкові. Наступного року

до маршруту було включено Одесу, Полтаву, Катеринослав, Миколаїв та інші міста.

У другій половині XIX ст. відбувається процес формування української

національної школи пейзажного живопису (В. Орловський, К. Крижицький, І.

Похитонов, С. Васильківський та ін.).

Початок XX ст. — складний, сповнений гострих соціальних суперечностей і

художніх пошуків період в історії українського мистецтва. Бурхливий розвиток таких

промислових і культурних центрів, як Київ, Одеса, Харків, супроводжувався створенням

місцевих творчих об'єднань, значним поширенням виставочної діяльності. Чітко

окреслюються особливості місцевих художніх шкіл: у 1890—1893 pp. створюється

Товариство південноросійських художників, у 1893 р. — Київське товариство

художніх виставок, у 1906 р. — аналогічне харківське об'єднання, у 1896 р. —

«Товариство для розвою руської штуки» у Львові. Згодом, з розвитком нових художніх

тенденцій з'являються виставки-салони, де пропагуються найновіші течії у мистецтві.

Наприкінці першого десятиріччя XX ст. лише в Києві щороку влаштовувалось 10—15

художніх виставок. На кожній виставці шанувальники мистецтва купували від 10 до 20

творів, що свідчило про зростання духовних потреб міського населення.

В першому десятиріччі XX ст. дедалі більшого значення набуває портретний живопис. Він вбирає

в себе досвід парадного портрета XVII—XVIII ст., досягнення імпресіоністів у живописному засвоєнні пейзажу та інтер'єру, запроваджує у своїй декоративній системі барвистий світ народного мистецтва. Цей новий художній принцип багато в чому перегукується з народною українською картиною. Серед представників цього напряму одне з провідних місць посідав Олександр Мурашко (1875—1919). «Портрет дівчини у червоному капелюсі» (1902—1903), «Паризьке кафе» (1903) та ін.

Саме в ці роки стильові прикмети модерну втрачають свою привабливість і новизну. Здобутком

цього напряму було звернення до традицій народного мистецтва, яке вперше посіло місце рівноправного партнера у професійній творчості. Твори народних майстрів з об'єкта зовнішнього етнографічного обсервування стали джерелом натхнення для митців нової доби. Це забезпечило більшу сталість національним варіантам модерну. В українському мистецтві його прикмети найяскравіше проявилися у творчості В. Кричевського і Ф. Кричев-ського, Г. Нарбута, О. Новаківського, М. Бойчука та ін. Джерелом багатьох течій першої половини XX cт. — експресіонізму, кубізму, абстракціонізму, сюрреалізму — було заглиблення в спокусливі, але й небезпечні глибини внутрішньої сутності буття, його суперечливого характеру. Здебільшого це досягається за рахунок ускладнення образотворчих метафор.

 

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)