АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Діяльність Києво-Могилянської колегії

Читайте также:
  1. В) фірми, які здійснюють свою виробничо-господарську діяльність у
  2. Виробнича діяльність будівельної організації
  3. Господарська діяльність населення Європи
  4. Господарська діяльність як об’єкт моделювання, її властивості і особливості
  5. Громадянське виховання – це виховна діяльність школи, сім’ї і громадськості спрямована на формування громадянської культури вихованців.
  6. Діяльність братства та їх роль у розвитку культури
  7. Діяльність культурно-просвітницьких та мистецьких об’єднань у сучасній Україні.
  8. Діяльність національних партій в період буржуазно-демократичної революції 1905-1907 рр. в Росії.
  9. Діяльність нетрадиційних релігійних рухів (НРР) у сучасній Україні
  10. Діяльність організації
  11. Діяльність як основа соціального буття людини.

За своєю ідеологічною спрямованістю Києво-Могилянський колегіум, як і Львівська

братська школа, сприйняв засади тримовності, успадковані від Острозької греко-слов’янолатинської

школи. Проте на відміну від своїх попередників Києво-Могилянський колегіум

був стабільним, юридично забезпеченим і матеріально незалежним навчальним закладом,

і це стало запорукою його тривалості.

 

Стабільність існування забезпечували значні кошти, що їх Петро Могила заповів

Києво-Братському Богоявленському монастиреві спеціально на утримання колегіуму.

 

Внаслідок діяльності Києво-Могилянського колегіуму в Україні зростала кількість

освічених людей, учителів початкових шкіл, "мандрованих спудеїв"-учителів. Сирієць

Павло Алеппський, який проїздив у 1654 і 1657 рр. через Україну, зазначав у своїх

подорожніх записах, що тут чимало чоловіків і навіть жінок були письменними. За його

словами, "у країні козаків всі діти вміють читати, навіть сироти". Це, безумовно,

перебільшення, але воно засвідчує, що кількість письменних людей в Україні була

помітно більшою, ніж у інших відвіданих Павлом країнах.

 

Навчання в Києво-Могилянському колегіумі давало добру підготовку для

продовження освіти в європейських університетах, в тому числі і в найкращих з них.

Таким чином, Києво-Могилянський колегіум включався в загальноєвропейську освітню

систему, сприяв інтеграції України в культуру регіону і всієї Європи.

 

Значення Київської братської школи та Києво-Могилянського колегіуму виходило за

межі України. Так, за зразком Київської була реорганізована школа Могильовського

братства у Білорусі. 1640 р. вихованець Київської братської школи, а пізніше викладач і

ректор колегіуму Софоній Почаський був посланий до столиці Молдавського князівства

Ясс для організації там школи за київським зразком. Професура з Київського колегіуму

взяла участь також у налагодженні освіти й перекладанні богословських творів у Москві.

 

Як влучно зауважив австрійський дослідник Йосиф Матль, діячі КиєвоМогилянського

колегіуму "прагнули засвоїти здобутки західноєвропейської освіти й

культури, освоїти гуманізм і Відродження, Реформацію і Контрреформацію, але вони

поєднували освоєння цих здобутків з полемікою проти них, яку вели із завзятістю,

характерною для сили, що йде з глибин народності". Тим самим діяльність колегіуму

служить яскравим прикладом основного напряму розвитку тогочасної української

культури: збереження національно-релігійної тотожності шляхом збагачення вітчизняних

традицій новітніми культурними досягненнями, інтеграції України до

загальноєвропейських культурно-освітніх рухів.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)