|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Пізнання завжди має два полюси: об'єктивне або природу (перший полюс) і
достовірність «Я» відносно самого себе (другий полюс). Якщо брати до уваги перше, тобто природу, то спочатку здається, що вона відносно «Я» повністю автономна. І навпаки, видається, що «Я» є цілком самодостатнім Одночасно в «Я» проглядається не тільки тенденція до градації, тобто до самосвідомості (через відчуття, сприйняття, уявлення і рефлексію), але й тенденція до об'єктивізації самого себе, яка проявляється в практичній поведінці людини, в історії і мистецтві. Отже, трансцендентальна філософія показує, як об'єктивне виникає з суб'єктивного і утворює другу філософську «науку», що доповнює натур філософію і спрямовує природу до рефлексії самої себе, до людини, тобто до «розуму». Виходячи з того, що завдяки певній дії відносно даного світу виникає те, чого в початковому світі не було, можна говорити про два світи, перший, даний без людської Участі, та другий — перетворена людиною природа. Впливаючи на зовнішній світ, людина Впливає також на інших людей. Людина, яка пробуджується до свідомості завдяки Автономній діяльності відносно зовнішнього світу, впала б у несвідомий стан, якби не було Впливу інших інтелектів на цей світ, а тим самим і на неї. Частиною «Системи трансцендентального ідеалізму» є філософія історії, її перша Теза: для історичного розвитку характерна «прогресивність», яка виявляється в тому, що Розвивається в напрямку до «правового закону», сенсом якого є «гарантована свобода». З Поступового наближення до мети історії виникає її періодизація за окремими епохами. Наша «вільна» поведінка перетворюється на «необхідність», яка надає історії спрямованості і Цінності. Ще за часів античності вважалося, що наша «вільна» поведінка таємничим Способом під впливом переважаючої нас сили перетворюється на закономірність. Друга теза Стосується того, що зумовлює трансформацію нашої автономно мотивованої діяльності в Загальну закономірність, яка стоїть за об'єктивним ходом історії. Під впливом пантеїзму Спінози Шеллінг вважає, що в людській поведінці міститься Певна подвійність, оскільки, з одного боку, люди діють на підставі своєї особистої Мотивації, і в той же час їхні дії стають частиною вищого наміру, який «поширюється як Тканина, зіткана невідомою рукою у вільній грі сваволі історії». Мислитель ставить Проблему відчуження в історії. Внаслідок раціональної людської діяльності виникають не Тільки випадкові, а й небажані результати, які ведуть до придушення свободи. Прагнення Реалізувати свободу перетворюється на поневолення. Наприклад реальні результати Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |