|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Символів Святого письма. Реальність Сковорода розуміє не як моністичне (ідеальне чиМатеріальне) буття, а як гармонійну взаємодію трьох світів: макрокосмосу, Мікрокосмосу, символічного світу або Біблії. Божественне життя «пронизує» кожен з трьох Світів, воно становить собою їх творчу основу, справжню «натуру». Макрокосмос — Великий світ, у якому «живе все порожнє». Мікрокосмос - світ людини, «світик, світочок», Але глибиною він не поступається великому світові, а в певному розумінні навіть його Охоплює. Кожен з трьох світів є єдність двох «натур»: «видимої», «зовнішньої», «тіньової» Та «невидимої», «внутрішньої», «світлої». У своїй «видимій» іпостасі макрокосмос - це природний світ відчутих речей і явищ (як Матерія), але насправді — «пуста видимість», «місце», «нікчемність», «тінь» справжньої, Але невидимої його «натури» - Бога. Проте Бог - не сама природа, а її «джерело», «світло», «сонце». Існування матерії є «корелятом» існування Бога, і в цьому сенс її вічності, але ця Вічність - функція вічності божественного буття, «тінню» якого є буття матеріальне. Мікрокосмос (людина) — це також єдність двох «натур»: «емпіричної» (тілесної) Та «внутрішньої» (справжньої, «істинної») людини. Емпірична людина, як і матерія, є «тінню», «темрявою», «тлінням». Проте мікрокосмос не просто співіснує з Макрокосмосом, пасивно відтворює його структуру, а є активним моментом у Гармонійній взаємодії з великим світом (макрокосмосом), оскільки єством «внутрішньої» людини є Бог. Тому сократівський заклик Сковороди «пізнай себе» Означає пізнати Бога. Як зазначає А. К. Бичко, це є свідченням діалектичності його позиції, але не Об'єктивної (в гегелівському розумінні) діалектики, а екзистенціальної, вихідним пунктом Якої є знаменита «іронія» Сократа. Однією з центральних ідей Сковороди є твердження про «нерозривність» і водночас «незлитність» природи та людини, єством якої є Бог. Таким Чином, «внутрішня» людина - це божественне в людині. Ідеальна форма людського єства, Яку можна знайти в «тайниках» свого серця, є образ Божий, який існує вічно. Всі особисті Форми окремих людських істот містяться в єдності досконалої та єдиної людини — Ісуса Христа. Цю людину вже не створено Богом, - вона народжена ним і є його Сином Єдинородним. Гармонія великого світу (макрокосмосу) і людини (мікрокосмосу) не встановлюється Сама собою, автоматично; вона має своїм ґрунтом творчу життєву ініціативу людини. Можливих (і різних) способів гармонізації людини зі світом багато, і кожен має віднайти Відповідний («средний») своїй неповторності й унікальності спосіб життя у світі. Але ці Способи репрезентовано людині символічно. Тобто між макрокосмосом і мікрокосмосом Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |