АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Моральні виміри спілкування та їх значення у роботі практичного психолога

Читайте также:
  1. D. Визначення енергетичної цінності та нутрієнтного складу добового раціону на підставі статистичної обробки меню-розкладок
  2. Definitions. Визначення.
  3. I. Визначення сімейства рослини.
  4. I. Організація студентів до практичного заняття
  5. I. Організація студентів до практичного заняття
  6. II. Визначення видової приналежності рослини.
  7. IV. Основні поняття і визначення,
  8. O є формою спілкування із зворотним зв’язком, що наближає її до
  9. V. Призначення на військові посади, переміщення по службі. Атестування військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом
  10. VI. Підготовка процесуальних документів до практичного заняття – до 5 балів за кожний документ
  11. А) Визначення термінології
  12. А)3 год після прибуття товарів у пункт призначення та може корегуватися на підставі законодавчих актів

До моральних вимірів спілкування відносяться толерант­ність, повага, співчуття, милосердя, любов [10, c.328-358].

Повага – таке ставлення до людини, яке реалізує на прак­ти­ці (у діях, у поведінці) визнання людської гідності іншого.

Поважати – утверджувати ціннісний статус іншого. Близь­ким до поняття «повага» є поняття «пошана» та «самоповага». Високий рівень самоповаги лю­дини – це той бар’єр, проти якого безсиле будь-яке побутове чи адміністратив­не хамство.

Для психолога важливо поважати і самого себе, і клієнта.

Співчуття (емпатія, співпереживання) – екзистенційно-моральна пара­дигма входження у світ внутрішніх переживань іншого. Люди, здатні до спів­чу­ття, реагують на зміни у вну­тріш­ньому світі інших людей, «заражаються» їх самопочуттям.

Милосердя – діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в тому пот­ребу. Милосердя – висока етична цінність, вільне дарування іншому можливос­тей буття та самореалізації.

Складність милосердя в тому, що, допомагаючи іншому, слід бути та зали­шатися собою. Милосердя повинно поєдну­ва­тися з толерантністю та повагою. Здатність до милосердя – прояв морального здоров’я особис­тості.

Любов. М.Бубер говорив: «Любов – відповідальність Я за Ти».

Толерантність (від лат. tolero – несу, витримую, терплю) – «чин терпля­чої стриманості в присутності чого-небудь, що не полюбляється або не схвалю­ється… Вона передбачає існування того, що не вважається неприйнятним або злим». Е.Кренстон пи­ше: «Толерувати – значить спершу засудити, а потім ми­ритися… з тим, що засуджується» [10, c.331].

Бути толерантним – означає терпіти, витримувати іншого таким, яким він є, визнавати за ним право жити, мислити й чини­ти по-своєму [14, c.329-330].

Для того, щоб повноцінно спілкуватися, люди повинні вміти співіснувати один з одним, миритися з неминучими розбіжнос­тями поглядів, орієнтацій, сти­лів життя.

Вимоги толерантності, здавалося б, елементарні. «Тільки» то­лерантність нас в жодному відношенні цілком задовольнити не може: як правило, людям за­мало того, що їх тільки «терп­лять», і вони прагнуть до більш змістовних домі­нант спілкуван­ня. Абст­рактність толерантності пов’язана зі змістовою нерозви­неністю її етичних перспектив, з двозначністю її висновків щодо самого проце­су спілку­вання, суперечністю, пов’язаною з її прак­тичним застосуванням і ви­значенням принципових меж спіл­ку­вання.

Інтелігентність –певна моральна позиція, опозиційність всьо­му анти­гуманному, небайдужість до всього, що відбувається у сус­пільстві; розвинуте почуття обов’язку перед своїм народом, суспі­льством, яке лежить в осно­ві такої важливої якості як скромність.

Найстрашніший гріх для освіченої людини, та ще й з вищою гуманітар­ною освітою, – це соціальна, моральна байдужість, а для психолога – це перша ознака професійної неспроможності, адже він, за родом своєї діяльності, як раз і повинен допомагати людині самовизначатися у суспільстві та в складному цінні­сно-смисловому просторі культури.

Тому важливою проблемою для самих психологів є усвідом­ле­ння реаль­ної небезпеки стати «професійним дурнем», тобто ри­зик перетворитися в осві­чених спеціалістів, які розбираються в різних екзотичних концепціях особистіс­ного розвитку, знають багато розумних та таких, що важко вимовляються слів, і т.д., але не вмі­ють (чи бояться) використо­вувати все це для допомоги людині у справжньому особистіс­но­му та професійному само­визначенні.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)