|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Труднощі розвитку соціології культури вСША
Американська соціологія культури на порозі XXI ст.
теперішнього дня беруть участь і які мають корені в минулому; взірці споживання культури в різні епохи; процеси творення масової культури того чи того суспільства протягом того чи того історичного періоду тощо; 3. дослідження «творення і поширення культури» з акцентом на стратифікації і владі; зазвичай у них описуються різного роду соціо-культурні диференціації (наприклад, тендерні або статтеві групи; етнічні меншини; групи нетрадиційної сексуальної орієнтації тощо) та їхній вплив на творення соціальної нерівності, коли ці групи (жінки, цигани, геї, лесбіянки тощо) зазнають дискримінації, але борються за визнання суспільством і владою права на існування їхніх суб-культур; 4. студії «ефекту публіки», скеровані на вивчення того, як культурні об'єкти впливають на людей (публіку, масову аудиторію), як люди їх використовують, чому ті чи ті культурні форми мають успіх у споживачів культури, а інші приречені на швидке забуття; 5. аналіз проблеми «розуміння і соціальна дія», коли вивченню підлягають процеси використання форм культури для управління поведінкою людей та з'ясування прихованого і очевидного сенсу, а також мотивацій певних соціальних дій і т.ін. Інше трактування, з наголосом на теоретичному аспекті соціологічних студій у США, дає Д.Крейн у своїх працях середини 90-х рр. Спочатку вона справедливо зазначає, що протягом першої половини XX ст. американська соціологія культури була на узбіччі наукових зацікавлень учених, які традиційно надавали перевагу студіям економічної сфери, процесам становлення індустріального суспільства або структурам суспільства та їхньому функціонуванню. Щодо цього навіть вживалося визначення: «культура є бідною родичкою структури». Брак чіткої дефініції культури, розпливчастість уявлень про неї та її роль у соціальному житті ускладнювали емпіричні дослідження та інтерпретацію їх результатів. Проте ситуація кінця XX ст. свідчить про дедалі зростаючу роль культури в сучасному суспільстві, особливо так званої «записуваної» («тесогйей сиііиге»), яка відображається у друкованих виданнях, кінофільмах, інших артефактах, а особливо в електронних засобах масової комунікації. Тому поширення набули такі дослідження, які з'ясовують суть та соціальний вплив науки, високих технологій, релігії, поп-культури, мас-медіа тощо. Ці культурні субполя стають центральною призмою, через яку має згодом здійснюватися побудова цілісно
Два Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.) |