АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Важливість та ефективність користувацького інтерфейсу СППР

Читайте также:
  1. ВАЖЛИВІСТЬ ЗНАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ. ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ.
  2. Визначте неформальні групи (колективи) підприємства, ефективність взаємодії формальних і неформальних груп та розробіть заходи щодо її підвищення (5 балів).
  3. ВИМОГИ ЩОДО КОРИСТУВАЦЬКОГО ІНТЕРФЕЙСУ ВІС
  4. Виробниками товарів та їх ефективність
  5. Виробничий потенціал станції та його ефективність
  6. Відносна бактерицидна ефективність
  7. Вплив оборотності оборотних засобів на ефективність діяльності підприємства
  8. Економічна ефективність виробництва.
  9. Економічна ефективність і шляхи підвищення якості та конкурентоспроможності продукції
  10. Економічна ефективність підвищення якості продукції підприємства
  11. Економічна ефективність скорочення тривалості будівництва

Комп'ютерні системи підтримки прийняття рішень призначені для розв'язування завдань користувачами, а тому не­віддільною складовою їх роботи має бути точне дотримання ви­мог щодо деяких параметрів, здобутих від користувачів, ураху­вання їх побажань за проектування системи. При цьому, якщо система функціонує коректно, але подає результати у спосіб, який є незручним для користувача, то роботу такої системи не можна вважати задовільною (людському фактору за створення СППР приділяється головна увага). Загальне побажання користу­вачів полягає в тому, щоб зі складними інформаційними систе­мами можна було працювати успішно, обминаючи тривалий і до­рогий етап навчання. Усе це зумовлює ряд вимог та особливостей щодо побудови користувацького інтерфейсу СППР.

Фактично для ОПР система підтримки прийняття рішень — це інтерфейс користувача. Він охоплює всі механізми, якими ко­манди, запити і дані вводяться в систему підтримки прийняття рішень, так само як і всі методи, якими результати чи будь-яка інша інформація виводяться системою. Якщо ОПР не має досту­пу до моделей і даних і не може легко переглядати результати, то система не може забезпечувати підтримку рішень. Тому, якщо інтерфейс не відповідатиме їхнім потребам і очікуванням, то ОПР часто повністю відмовлятимуться використовувати систему незалежно від потужності моделювання або придатності даних.

Ефективний інтерфейс користувача є важливим компонентом СППР будь-якого типу, але він особливо важливий для систем, які використовуватимуться безпосередньо менеджерами. У системах підтримки прийняття рішень інтерфейс користувача інколи назива-


ють діалоговим або «фронт-кінцевим» компонентом. Дехто міг би запитати: «чому інтерфейс користувача або компоненти діалогу СППР так важливі?» Дослідження показують, що коли інтерфейс СППР легкий у використовуванні, то більшість людей розглядає си­стему як «дружню в користуванні» і тому більшою є ймовірність того, що менеджери дійсно використовуватимуть СППР.

Інтерфейс користувача — це фактично те, що менеджери бачать і використовують, коли вони взаємодіють з СППР. Можна дати конкретніше визначення: інтерфейс користувачаце ряд меню, піктограм, команд, форматів графічного дисплея і/або інші презе­нтації, які забезпечуються відповідною програмою, щоб дати змогу користувачеві мати зв 'язок з СППР і використовувати її.

Інтерфейс користувача пов'язаний також з апаратними засобами і програмним забезпеченням, яке створює зв'язок і взаємодію між користувачем СППР і комп'ютерним процесором. Він містить від­повіді й різні графічні, звукові, сенсорні та інші засоби. Еволюція механізмів людино-машинної взаємодії показана в табл. 5.1.

Таблиця 5.1

ЕВОЛЮЦІЯ РОЗВИТКУ МЕХАНІЗМІВ ЛЮДИНО-МАШИННОЇ ВЗАЄМОДІЇ

 

Покоління ЕОМ Характерні особливості користувацького інтерфейсу
Перше (1948—1955 роки) Складний формальний стиль взаємодії; людина мала пристосовуватися до машини
Друге (1956—1963 роки) Виявлення уваги до ергономіки користувацького інтер­фейсу; створення деяких засобів графічного діалогу (імітаторів); застосування природної мови для виведен­ня інформації
Третє (1964—1971 роки) Поява примітивних (клавіатурних) засобів діалогу приро­дною мовою, стандартних або формальних інтерактивних механізмів; зростання доступності графічних засобів
Четверте (1972—1979 роки) Перехід до епохи орієнтації на користувача. База даних. Персональні комп'ютери як «слуги» чи «партнери» ко­ристувачів
П'яте (1980—1987 роки) Ера експертних систем. Недорогі графічні інтерфейси. Інтегровані системи формального діалогу; досить роз­винені системи з природною мовою; простота в корис­туванні, «дружність до користувача»
Шосте (після 1988 р.) Злиття штучного інтелекту і людино-машинного діало­гу, очікування появи «розумних» комп'ютерів, здатних розпізнавати ситуації інтуїтивним способом, робити ін­дуктивні висновки та навчатися

Ефективний інтерфейс користувача є важливим, тому що дані і графічні відображення на комп'ютерному екрані робочої станції надають контекст для людської взаємодії та забезпечують мож­ливості для бажаних дій користувача. Користувач формулює від­повідь згідно з контекстом розв'язуваного завдання і починає ді­яти. Дані повертаються назад до комп'ютера через інтерфейс. Добре розроблений інтерфейс користувача може збільшити швид­кість оброблення інформації людиною, зменшити кількість по­милок, підвищити продуктивність праці й створити у користува­ча відчуття повного володіння ситуацією. Якість інтерфейсу сис­теми залежить від того, що користувач бачить або зчитує, що йо­му необхідно знати, щоб зрозуміти зміст зчитаної інформації, та які дії він має виконати в деяких випадках, щоб одержати потріб­ні результати.

Ключ до ефективного проекту інтерфейсу користувача поля­гає в поданні інформації так, щоб користувачі могли самостійно оцінити повний потенціал системи. Сьогодні це більше мистецт­во ніж наука. З набуттям досвіду проектувальники стануть гар­монійніше підходити до того, що потрібно користувачам, і змо­жуть краще задовольняти їхні потреби завдяки вдалій комбінації кольорів, правильному розміщенню вікон введення та виведення інформації і взагалі приємній робочій атмосфері.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)