|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Методи стимулювання і мотиваціїОсобливий інтерес у класифікації Ю.К. Бабанського викликає група методів стимулювання і мотивації. Навчальна діяльність школярів більш ефективна, якщо вони мають сильні, глибокі мотиви, які викликають бажання діяти активно, долати труднощі. У групі методів стимулювання й мотивації виділяють такі підгрупи: 1. Методи емоційного стимулювання та розвитку пізнавального інтересу, головним завданням яких є забезпечення в учнів позитивних емоцій у відношенні до навчальної діяльності, її змісту, форм, методів здійснення. Цьому сприяє1: — створення ситуацій успіху в навчанні (підбір для учнів низки завдань зростаючої складності, диференційована допомога та ін.); — заохочення в навчанні (похвала учня, позитивна оцінка її певної якості, заохочення до виконання певного виду діяльності або способу тощо); Педагогика: педагогические теории, система, технологии. — М., 1999. — С. 188—194.
— використання дидактичних Ігор у навчанні, які сприяють навчанню, розвитку і вихованню школярів. Сутність дидактичної гри — моделювання, імітація (наслідування). Саме в грі в спрощеному вигляді відтворюється, моделюється дійсність, відбувається імітація реальних дій, яка сприяє підвищенню значущості навчального матеріалу для особистості школяра, що впливає на характер її мотивації, формуванню творчого мислення. Рольова гра передбачає розігрування певних ситуацій, коли школярі виконують конкретні ролі (наприклад, при вивченні іноземних мов може бути проведена прес-конференція «посла конкретної країни») або відбивають думки, погляди тварин, рослин у зв'язку з проблемами екології (Гра: «Ставок. Діалог мешканців ставку» тощо). Ділова гра вимагає з врахуванням конкретних даних імітувати роботу представників науки, окремих професій (Наприклад: школярі для конкретних умов обгрунтують необхідність розміщення нових підприємств). Подібне завдання виконує і «метод штурму». Учитель ставить перед групою школярів проблему, які протягом певного часу (10—30 хв.) пропонують варіанти її розв'язання, обґрунтовують свої пропозиції. Потім «експерти» аналізують ідеї учасників штурму. Такий метод доцільно використовувати при повторенні розділу, теми, в умовах проблемного навчання. У навчанні викликають інтерес дидактичні ігри-конкурси «Аукціон знань», «Поле чудес», КВК та ін. Технологія рольових і ділових ігор вимагає: 1) підготовки гри: — визначення теми, мети, завдань, вихідних позицій;... — визначення складу учасників, їх функцій; — розробки сценарію проведення. 2) проведення гри. 3) підведення підсумків, що передбачає не лише загальну оцінку виконаної роботи, а і аналіз процесу, визначення позитивних і негативних боків у досягненні мети. Важливо звернути увагу на поведінку, взаємовідносини, характер спілкування учасників грі (інтерес, взаємодопомога, творчість, швидкість реакції, дисціплі-*, на та ін.). Методи стимулювання і мотивації обов'язку, відповідальності,! що передбачають: — формування розуміння школярами особистої значущості навчання; — пред'явлення вимог, які виходять з правил поведінки учня, 2.5. Методи навчання
— оперативний контроль з метою виявлення складних для учнів тем, питань, вправ, щоб своєчасно здійснити необхідну їм допомогу; — гуманне покарання, яке вимагає глибокого знання дитини, її реальних навчальних можливостей та ін. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |