|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Яка ваша точка зору?У свій час В. Бєлінський писав, що почуття прекрасного є умова людської гідності... «Без нього, без цього почуття, немає генія, немає таланту, немає розуму, залишається один негідний, «здоровий глузд», необхідний для домашнього вжитку, для мізерних розрахунків егоїзму». Професор Римського університету Калоджеро на IV міжнародному філософському конгресі естетиків заявив, що майбутнє суспільство «безестетичне, що люди будуть знаходитися під владою формул, будуть замкнуті у світ цифр і діаграм, які зроблять їх існування більш спокійним і механічним». — Висловіть свою точку зору з цього приводу.; Естетика — наука про прекрасне. Тому естетичне виховання — це сукупність дій вихователя і вихованців у ході їх діяльності, які забезпечують формування естетичної культури особистості. Естетична культура передбачає сформованість у людини естетичних знань, смаків, ідеалів, розвиток здібностей до естетичного сприймання явищ дійсності, творів мистецтва, потребу вносити прекрасне в оточуючий людину світ, зберігати прекрасне. Засвоєння людиною основ естетичної культури сприяє: її розумовому розвитку, більш глибокому розумінню дійсності, розвитку сприймання, уяви, моральному формуванню особистості («естетика — сестра етики»); трудовому, фізичному вихованню («красиве тіло — здорове тіло»), духовному збагаченню. «Краса — могутній засіб виховання чутливості душі, — писав В.О. Сухомлинський. — Це вершина, з якої ти можеш побачити те, чого без розуміння і почуття прекрасного, без захоплення і натхнення ніколи не побачиш. Краса — це яскраве світло, що осяває світ. При цьому світлі тобі відкривається істина, правда, добро; осяяний цим 'світлом, ти стаєш відданим і непримиренним. Краса вчить розпізнавати зло і боротися з ним. Я б назвав красу гімнастикою душі — вона випрямляє наш дух, нашу совість, наші почуття і переконання. Краса — це дзеркало, в якому ти бачиш сам себе і завдяки йому так чи інакше ставишся сам до себе»1. Високу оцінку музичному вихованню дав Д. Кабалевський, який вважав, що головним завданням масового музичного виховання є не стільки навчання музиці само по собі, скільки вплив через музику на весь духовний світ учнів, на їх моральність. Тому він Сухомлинський В.О. Як виховати справжню людину. — Твори в 5-ти т. — Т. 2. — Розділ 1. Предмет педагогіки та питання теорії виховання
підтримував думку про те, що музиці потрібно вчити всіх дітей, як вчать математиці або географії. Рівень естетичної культури школярів визначає зміст діяльності особистості у вільний час.
Нарешті, естетична культура особистості є економічним фактором життя суспільства, бо підвищення ефективності виробництва, якості продукції певним чином пов'язане з розвитком естетичних смаків, образного мислення. У школі немає предметів, які з першого класу могли б так активно формувати творчу особистість, як предмети естетичного циклу. Достатньо грамотно ці питання вирішуються в японських школах. Так, діти в школах засвоюють кольорову систему, обов'язкову для застосування на будь-якому виробництві. Школярі до VII класу повинні розпізнавати 240 кольорів. Всі 240 кольорів мають свої назви і номери, тому знання легко контролюються. В Японії, як вказує Б.М. Йєменський, система художнього розвитку кожної людини почала давати великі результати в промисловості як за рахунок високої художньої якості обробки предметів, так і через здібності робітників усіх рівнів легко схоплювати завдання і найбільш грамотно їх вирішувати1. Джерелами естетичного виховання є природа, краса побуту і оточуючої обстановки, мистецтво, участь людини в різних видах діяльності, національні цінності. Тому Г. Ващенко у змісті естетичного виховання визначає такі напрями: а) естетика побуту (розвиток охайності в одязі, житті, уміння прикрасити приміщення); б) сприймання краси природи; в) творів мистецтва2. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |