АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

У контексті відродження українського соціуму

Читайте также:
  1. Антропоцентризм і гуманізм філософії Відродження
  2. Архітектура італійського Відродження
  3. Виникнення українського козацтва.
  4. Виникнення українського козацтва. Утворення козацької республіки — Запорозької Січі
  5. Відродження. Закони мають відповідати природнім правам людини.
  6. Вступ до курсу “Історія України”. Витоки українського народу та його державності.
  7. Естетика епохи Відродження.
  8. Європейське відродження та українська література ХVІ – ХVІІІ ст. / Ред. О. Мишанич. – К., 1993.
  9. Заняття 7. Модернізм. Український авангард. Українське «розстріляне відродження» (1923 – 1937/1938 рр.)
  10. Звершення боротьби українського народу під проводом Б. Хмельницького
  11. Змістовий модуль 2. Людина в правовому бутті: соціальна антропологія в контексті кримінально-правових досліджень.
  12. І. Мірчук «Головні риси українського світогляду в українській культурі»

Будь-які суспільні чинники відображаються у си­стемі цінностей і норм. Відповідно суспільні рефор­ми повинні мати необхідну соціокультурну переду­мову — цінності й норми, які регулювали б життя більшості людей. Однак сучасні реформи в соціаль­но-політичній, економічній сферах відбуваються за відсутності адекватної системи цінностей, норм, моде­лей соціальної діяльності. За таких умов тривалий час функціонуватимуть застарілі соціокультурні ін­ститути, цінності й норми.

З огляду на це необхідно співвідносити мету й ха­рактер реформ з реальними умовами та орієнтаціями людей, враховувати особливості культури соціуму, окремих верств і груп. В іншому разі культурну полі­тику спіткає крах, а культуру — загальна криза:

— втрата культурою своєї основної — людино творчої — функції;

— поглиблення суперечностей між продуцентом ду­ховних цінностей та їх користувачем, відчуження від культури широких верств населення, змушених кори­стуватися низькопробними культурними зв'язками;

—зростання шовіністичних настроїв, піднесення цінностей національної культури над цінностями культур інших етносів;

—переорієнтація зусиль зі сфери продукування культурних цінностей у сферу поширення та викорис­тання їх;

—припинення розвитку нових стилів і напрямів у художній творчості, мистецтві, архітектурі, поява ма­си еклектичних культурних зразків, зниження худож­нього смаку, здатності творити «за законами краси»;

—зростання ірраціоналізму, мессіанських та міс­тичних настроїв, поширення антиінтелектуалізму, ганьбливого ставлення до творців духовних цінностей;

—поширення масової культури, активізація субкультур, різноманітних сленгів, допуск ненормативної лексики на сторінки друкованих видань, у засоби ма­сової інформації;

—перетворення процесу освіти та виховання на процес трансформації, передачі знань;

—зниження регулятивної функції моралі, утвер­дження імморалізму як принципу буття;

—втрата культурою здатності до саморозвитку, ви­никнення потреби в інокультурних зразках;

— десакралізація базових цінностей культури, формування «ціннісного вакууму»;

— зміна способу входження сучасної людини в ак­туальну культуру в умовах НТР. Сьогодні люди мо­жуть набути будь-яких знань, не маючи необхідності щось вивчати, не стимулюючи до роботи мозок і душу.

Особливості культурної ситуації в Україні визнача­ють такі субкультурні підсистеми: висока інтелі­гентська субкультура, яка розвиває традиції елітарної культури; радянська культура, заснована на патерна­лізмі; субкультура ліберальних цінностей, що охоплює частину молоді, підприємців, інтелігенції; комплекс маргінальних субкультур нижчого класу, яким власти­вий переважно тоталітарний підхід до особистості. Вна­слідок деградації системи радянських культурних цін­ностей утворюється соціокультурна ніша, за заповнен­ня якої борються західна і маргінальна субкультури. Але найглибше криза культури виявляється у кризі особистості.

Отже, на початку XXI ст. істотно змінюється розу­міння та роль культури в суспільстві. Значно свідомі­шим є використання науки, освіти, технічної, фізич­ної, духовної, моральної культури в організації та нор­малізації трудової та суспільної діяльності людей.

Розширилося використання етнокультурного чин­ника у формуванні нових суспільних відносин. Су­спільство XXI ст. визначатиметься не стільки товара­ми, як формуванням і поширенням високої культури, знань, освіченості, кваліфікації, обміну інформації. Оновлення знань, передусім соціальних, кваліфікації, навичок стане особливо важливим у житті кожної лю­дини, передбачаючи розвиток її здібностей, активізую­чи її науковий, культурний і моральний потенціали.

 

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)