|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Перші християнські общини з'явились у Східному Середземномор'ї наприкінці І ст
До н. е. - на початку І ст. н. е. Оскільки найбільш ранні християнські тексти, що дійшли до Нас, були написані грецькою мовою, то на їх створення безпосередньо впливала Елліністична культура, в тому числі й ораторське мистецтво. Спочатку християнство поширювалось завдяки усним проповідям. Роль проповіді в Історії християнства була надзвичайно великою. Першим у ряді християнських ораторів слід вважати, напевно, самого Ісуса, що Проповідував вчення серед своїх учнів. Один із відомих римських ораторів і філософів Лукіан (приблизно 120- 190 рр.) вважав, що Християне вклоняються якомусь "розіп'ятому софісту". Неабияке враження справляли на слухачів притчі Христа. Наприклад, завершення Нагорної проповіді: "Отож, кожен, хто слухає цих Моїх слів і виконує їх, подібний до чоловіка Розумного, що свій дім збудував на камені. І линула злива, і розлилися річки, і буря Знялася, і на дім отой кинулась, - та не впав, бо на камені був він заснований. А кожен, хто Слухає цих Моїх слів, та їх не виконує, - подібний до чоловіка того необачного, що свій дім Збудував на піску. І линула злива, і розлилися річки, і буря знялася й на дім отой кинулась, - і він упав. І велика була та руїна його!" (Матв., 7, 24-27). Свого часу ще Арістотель рекомендував використовувати в ораторській практиці Байки та притчі. На його думку, притча - це своєрідне порівняння, він вважав її прийомом Сократа. Тобто притчі в образній формі пояснювали те, що безпосередньо здавалось Незрозумілим чи неприйнятним. Така форма дозволяла зробити зміст багатозначним і тому Більш універсальним. Великою експресивністю характеризуються і письмові проповіді, тобто послання Апостолів Христа, особливо апостола Павла. Його послання нагадують афористичний стиль Сенеки. Взагалі тексти апостола Павла характеризуються новою розробкою форми діатриби - проповіді-суперечки, в якій нові запитання змушують автора весь час з різних боків підходити до однієї й тієї самої центральної тези. Наприклад, звернення Павла до іудея: "Отож, ти, що іншого навчаєш, себе самого не вчиш! Проповідуєш не красти, а сам крадеш! Наказуючи не чинити перелюбу, чиниш перелюб! Гидуючи ідолами, чиниш святокрадство! Ти, що хвалишся Законом, зневажаєш Бога переступом Закону!" (Посл. до Римл., 2, 21-23). Християнська проповідь поєднала в собі численні філософські та релігійні вчення Своєї епохи. А далі стала головним знаряддям церкви. Згодом проповідь остаточно Перетворилася у монолог і призначалася для того, щоб присутні просто слухали й Сприймали її. Про вплив ораторського мистецтва на становлення мистецтва проповіді свідчить і Той факт, що майже всі латинські апологети і перші отці церкви були риторами або Вчителями красномовства до прийняття християнства. Однак після хрещення вони Засуджували свою світську професію. Цим перші отці церкви намагались відмовитись Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |