АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Частинами того, що запам'ятовується

Логічне запам'ятовування передбачає виконання двох умов:

1) усвідомлення того, для чого потрібно запам'ятати матеріал;

Розуміння смислу того, що треба запам'ятати.

Мнемотехнічний спосіб запам'ятовування - це такий спосіб, який Ґрунтується на

Тому, що матеріал переводиться в іншу знакову систему, в інші образи, які людині легше

Зберегти в пам'яті.

Одним із провідних видів мнемотехніки є асоціативний спосіб запам'ятовування.

Завдання тут полягає в тому, щоб створити асоціації. Широка сітка асоціацій - це ключ до

Гарної пам'яті. Цей спосіб був відомий ще в епоху Античності. Засновником мнемотехніки

Вважається давньогрецький поет Симонід. Йому належить думка про те, що для пам'яті

Найважливішим є розташування. Для цього в розумі потрібно тримати картину певних

Місць, які й будуть займати образи предметів, що треба запам'ятати.

Відомий оратор Цицерон з приводу мнемотехніки писав:

"пам'ять на предмети - необхідна властивість оратора; і саме її ми й можемо

Укріпити за допомогою вміло розташованих образів, схоплюючи думки за цими образами, а

зв'язок думок за розташуванням цих образів"1.

Сам Цицерон успішно користувався цим методом. Зокрема, перед виступом у сенаті

Він тренувався у себе вдома, проголошуючи промову і переходячи при цьому з однієї

Кімнати в іншу. Щоразу, коли він переходив до наступної думки, робив невеличку паузу й

Мисленно поєднував відповідний розділ промови з певним кутком своєї оселі. А при

Виступі у сенаті він мисленно повторював свій шлях по домівці і міг виголосити всю

Промову, не користуючись записами.

Інколи в літературі спосіб, яким успішно користувався Цицерон, називають

"римська кімната". Таку кімнату або приміщення можна вигадати і розташувати там які

Завгодно предмети. Головне - чітко зафіксувати порядок цих предметів. Спочатку виберіть

Місце для невеликої кількості речей, наприклад 20. Потім можна розширювати вашу

Кімнату, будинок, місто та ін. Кожний предмет вашої кімнати повинен мати яскравий образ

(зоровий, слуховий чи такий, що пов'язаний з відчуттями), який розташовано в чітко

визначеному місці "раз і назавжди".

Після створення "римської кімнати", коли її образи добре запам'ятались, її можна

Використовувати при підготовці до публічного виступу. Для цього ключові думки промови

Пов'язуються з певними образами кімнати в тому порядку, в якому оратор рухається в

Своєму приміщенні.

Ефективність "римської кімнати" визначається функціями лівої та правої півкуль

Головного мозку й принципами запам'ятовування. Цей спосіб вимагає чіткої структури й

Порядку, а також уваги й здатності відчувати.

Слід підкреслити, що особливості пам'яті людини досить індивідуальні. Тому

Кожний оратор, як правило, самостійно розробляє для себе оптимальну методику

Запам'ятовування, щоб його спілкування з аудиторією було успішним, а не стало суцільним


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)