|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Ставились із надзвичайною повагою. В епоху Відродження ораторське мистецтво посілачільне місце серед " studia humanitatis". Виходячи з того, що головною своєю якістю "humanitas" людина не володіє від народження, то вона повинна здобувати її протягом всього життя через " studia humanitatis". Тут особливо наголошується на зв'язку Ораторського мистецтва з філософією, бо красномовство без мудрості й доброчесності може Бути небезпечним для багатьох людей. Інакше ораторське мистецтво перетворюється на Суто формальну справу, що не пов'язана з істиною, моральністю, життям у цілому і не Відповідає ідеалу універсальної людини. Слово тісно пов'язане з духом, що породжує його. Отже, не можна нехтувати цим і зосереджуватись виключно на слові, на різноманітних Способах виразу. Ораторське мистецтво в епоху Нового часу Один із засновників філософії Нового часу - англійський філософ Френсіс Бекон (1561-1626) - писав, що ораторське мистецтво, як і логіка, - це наука наук. Отже, її слід Вивчати на високому рівні, а не починати з неї. Головне, на що спирається філософія Нового часу - це людський розум. А ораторське мистецтво, на думку Ф. Бекона, якраз і Вивчає розум, правда, не в його природній якості (це завдання діалектики), а його ходячому Використанні. За великим рахунком, призначення цієї дисципліни полягає в тому, щоб Настанови розуму передавати волі, аби збудити її для виконання потрібних дій. Відповідно, Аргументи і засоби переконання, що використовуються в риториці, повинні змінюватися залежно від характеру аудиторії. Бекон, зокрема, пише: "І ця пристосованість і варіація стилю мовлення (якщо мати на увазі тут бажання Досягнути найвищої досконалості) повинні бути розвинені до такого рівня, щоб при Необхідності говорити про одне й те саме з різними людьми, для кожного вміти знаходити Свої особливі слова. А втім, як відомо, великі оратори в більшості випадків не цікавляться Цією стороною красномовства (тобто політичною і діловою стороною красномовства в Окремому мовленні) і, прагнучи лише до прикрашання промови і витончених формулювань, Не піклуються про гнучкість і пристосованість стилю, про ті особливості мовлення, які допомогли б спілкуванню з кожним окремо". Звичайно, вважає видатний філософ, красномовство поступається мудрості. Тим не Менш, воно виявляється особливо корисним у практичній діяльності та повсякденному Житті. У цілому для представників філософії Нового часу характерним було встановлення й Обґрунтування тих способів доведення, які переважно використовуються в математичних науках. Показовою в цьому плані є робота французького філософа Блеза Паскаля (1623- 1662) "Про геометричний розум і про мистецтво переконувати". Він розрізняє два шляхи, за допомогою яких людина оволодіває поняттями. Це шлях розуму й шлях волі: "Шлях розуму найприродніший, адже не можна не погоджуватися ні з чим, окрім Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |