АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

В центрі філософування представників італійського Відродження було слово, культ

Читайте также:
  1. CCCР и БССР в предвоенные годы: Экономика, наука, культура, жизненный уровень.
  2. I. Герменевтика культуры
  3. I. ДОИСТОРИЧЕСКИЕ СТУПЕНИ КУЛЬТУРЫ
  4. I. Общие работы по теории культуры
  5. I. ТРАДИЦИОННЫЕ И ИННОВАЦИОННЫЕ КУЛЬТУРЫ
  6. II. Культура речи
  7. II. Проблема социокультурной динамики – центральная тема в творчестве П. Сорокина.
  8. III. МАССОВАЯ И ЭЛИТАРНАЯ КУЛЬТУРА
  9. III. Отзвуки фрейдовской интерпретации в культуре
  10. IV. Достижения студента в культурно-творческой деятельности
  11. Oхрана, рациональное использование медоносных пчёл и энтомофильных культур
  12. V. По культуре речи экскурсовода.

прекрасного і чистого класичного мовлення. Слово ототожнювалось із "знанням" і

"доброчесністю". Звідси ідея виховання душі через вивчення античних творів, ідея

актуалізації через "studia humanitatis" можливостей, закладених природою в індивіді.

"Humanitas" для латинських авторів (наприклад, Цицерона) означав приблизно те саме, що

давні греки виражали терміном "пайдейя", тобто виховання й освіту людини. У гуманістів

Цей термін означав повноту й неподільність природи людини. Вважалось, що в становленні

Духовної освіти основна роль належить словесності, а саме поезії, риториці, історії та

Філософії.

Розгорнуте тлумачення поняття "studia humanitatis" належить Колюччо Салютаті

(1331-1406). Він підкреслює, що, на відміну від природничих наук, "studia humanitatis"

Спрямовані на пізнання не зовнішнього світу, а людського буття, й у цьому їх велика

Практична цінність. Вони ґрунтуються на досвіді язицької та християнської культури й

Покликані формувати нову людину, що володіє високою якістю - humanitas. Цю якість К.

Салютаті розуміє як здатність до доброчесних вчинків, що виробляється досвідом і освітою.

Humanitas (людяність) - не тільки прекрасна властивість душі, але також практичний досвід

І вченість. Доброчесність і знання набувають істинного смислу в життєвій практиці

Людини. Оскільки humanitas не дана людині від народження, засвоєння цієї властивості стає

Підсумком наполегливої праці, але саме вона веде людину до найвищого блага на землі.

В тлумаченні humanitas полягає сутність гуманістичної програми К. Салютаті.

Ораторське мистецтво повинна стати провідником мудрості, служницею філософії, але

Остання не може бути до кінця зрозумілою без красномовства. Зв'язок ораторського

Мистецтва і філософії очевидний - вивчення однієї передбачає знання іншої. Салютаті

звертає увагу на всепроникливе значення обох наук у системі знання:

"філософія - королева наук", ораторське мистецтво - найвизначніша з мистецтв, "те

Саме (мистецтво), яке прикрашає й возвеличує всі інші науки, як спекулятивні, так і

практичні"1.

Ідеал Салютаті - повнота знання у поєднанні з красою і силою мовлення.

Учень К. Салютаті - Леонардо Бруні (1370-1444) - визначав "studia humanitas" таким

чином:

- "пізнання тих речей, які стосуються життя і звичаїв і які вдосконалюють та

прикрашають людину".

У цьому процесі важлива роль належить у тому числі й риториці. Л. Бруні в своїй

праці "Про наукові і літературні заняття" відмічав необхідність читання ораторів для

здобуття належної освіти. Оскільки:

"У ораторів ми навчимося вихваляти благодіяння і проклинати злодіяння,

Підбадьорювати, переконувати, хвилювати, страшити. Хоча все це роблять і філософи,

Однак (не знаю, яким чином) саме у владі оратора викликати гнів, милосердя, збудженість і


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)