|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Особливістю ранньовізантійської ораторського мистецтва було те, що їїПідтримувала імператорська влада. Укази Юстиніана прямо приписували містам мати й Утримувати своїх риторів. Однак згодом значення політичного красномовства все більше Знижується. Практично вона зводиться до придворної ораторського мистецтва. Загалом, починаючи із ст., можна говорити про занепад не лише політичної, але й Християнської ораторського мистецтва. В цей період християнська проза поступово Витісняється поезією. Пізньовізантійська ораторське мистецтво високо тримала рівень риторичної Майстерності. Хоча, наприклад, Михаїл Псьолл (XI ст.), сам блискучий представник світської словесності, дещо іронічно хвалив ораторів, мова яких "немов насильно підкорює міркування, але не ллє солодощів у душу". У візантійському вжитку встановлюється три типи риторичних творів за правилами гомілетики Василя Великого: Проповідь як екзегетика, тобто витлумачення прихованого, містичного змісту Святого Письма, розрахованого на інтелектуалів. Настановча проповідь, призначена для простого люду. 3. Богословська проповідь, що трактує питання віри й оберігає від єретичних Відхилень. Деякі люди мають природний хист до ораторства. Цим не були обділені вже й античні софісти. Тому виникало питання: як об'єднати людське вміння з благодаттю? Давня церква до риторів ставилася дуже обережно: достатньо сказати, що до Хрещення їх допускали лише після формального зречення своєї професії. З середини ІІІ ст. Церква припинила практику, коли проповідь довзолялася не лише Священникам, але й іншим особам, зокрема вченим мирянам. На Заході від VII до ХІІ ст. спостерігається занепад гомілетики як теорії. Звичайно, Були проповідники, однак латинська проповідь розвивалась хаотично. У ХІІ-ХІІІ ст. було перекладено латиною "Риторику" Аріс-тотеля, в якій, зокрема, Уважно аналізувалося сприйняття слухачами. Це зміцнювало християнське положення про Те, що важливим є не стільки мистецтво ритора, скільки результат промови. ХІІІ ст. - розквіт схоластики. Римською Церквою визнане вчення Фоми Аквіната як офіційна філософія. Він оголосив можливість "подвійної" - релігійної та наукової - істини. Європа вкривається університетами. Ораторське мистецтво в системі середньовічної освіти Енциклопедична традиція, що склалась в епоху еллінізму й особливо розквітла в Римі, набула особливої значущості в західноєвропейській культурі. У системі освіти Пануючим стає семичастний канон, що включав вільні мистецтва. Вони у короткому Викладі охоплювали практично весь склад знання. Семичастний канон поділявся на два ступені: нижчий - граматика, діалектика, ораторське мистецтво - тривіум (звідси слово "тривіальний" - відомий всім) і вищий - Арифметика, геометрія, музика й астрономія - квадривіум. У Західній Європі піднесення інтелектуального життя розпочинається з епохи Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |