АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Витонченості оратора. Коли римляни звернулись до грецької ораторського мистецтва, то

Читайте также:
  1. Аби розжалобити аудиторію й домогтися від неї прийняття положень оратора. Найчастіше
  2. Вопрос 13.Значення ораторського мистецтва в діяльності медичного працівника
  3. Зовнішня культура оратора.
  4. Насамперед від естетичної сутності язицької ораторського мистецтва. Вишуканість виразу
  5. Образ оратора. Риторичний ідеал.
  6. Особливістю ранньовізантійської ораторського мистецтва було те, що її
  7. Стаття 210. Спеціальний режим оподаткування діяльності щодо виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату
  8. Твори ораторського мистецтва, легенди, байки, поезія також має полемічний характер.
  9. Що запозичили слов'яни від античної грецької культури? Що таке теракоти і фрески?

Вони були зачаровані її красою. Відбувся рух від простоти промови до нагромадження, до

Азіанства.

У цей період загострюється ворожнеча між риторикою та філософією. Адже

Більшість римських учнів пішли навчатися до

Риторів і лише одиниці - до філософів. Філософи вважали, що ораторське мистецтво

- не наука, весь позитивний зміст викрала у філософії, тільки філософ може бути по-

справжньому красномовним. У творі Цицерона "Про оратора" один із персонажів (Марк

Антоній) згадує такий випадок. Коли він затримався в Афінах, то місцеві філософи,

Дізнавшись про те, що він є відомим оратором, завели перед ним бурхливу суперечку і

Доводили, що для оратора філософія набагато важніше ораторського мистецтва.

І ст. до н. е. характеризується тим, що в цей час був створений підручник з

ораторського мистецтва, який називається "До Гереннія" (Лй Негеппіит). Довгий час

Вважалося, що він належить Цицерону, однак подальші дослідження показали, що відомий

Римський оратор не був автором цього підручника. Проте спроби встановити автора ні до

Чого не призвели. Автор цього підручника, на відміну від Цицерона, виступає проти

грецької ораторського мистецтва та її зв'язку з філософією. У вступі зокрема зазначається:

"Вміння говорити і витонченість промови приносять велику користь, якщо вони

Керуються правильним розмірковуванням та стриманою поміркованістю душі. Тому ми

Опустили все те, що грецькі автори у своїй марній пихатості видають за своє. Адже вони,

Щоб не здавалося, що вони знають досить мало, взяли й те, що справи зовсім не стосується,

Щоб мистецтво це здавалося більш складним для осягнення; ми ж взяли тільки те, що, на

нашу думку, відноситься до мистецтва промови".

Сучасні дослідники цієї пам'ятки вважають, що авторство даного підручника

Належить представнику латинської риторичної школи, яка в ті часи орієнтувалася

Насамперед на вміння оратора вести політичну боротьбу.

Ораторське мистецтво Цицерона

На відміну від автора ораторського мистецтва "До Гереннія" відомий римський

Оратор та філософ Марк Туллій Цицерон наполягає на зв'язку ораторського мистецтва та

Філософії. Хоча його філософія являє собою філософію під знаком ораторського мистецтва.

В діалозі "Про оратора" він, зокрема, пише:

"Філософія не схожа на інші науки. В геометрії, наприклад, або в музиці, що може

Зробити людина, яка не вивчила цих наук? Тільки мовчати, щоб її не прийняли за

божевільну. А філософські запитання відкриті для будь-якого проникливого та дотепного

Розуму, що вміє на все знаходити правдоподібні відповіді й викладати їх у майстерній та

Рівній промові. І тут самий пересічний оратор, навіть і не дуже освічений, але маючий

Досвід у промовах, переможе філософів цим своїм нехитрим досвідом і не дозволить себе

образити та зневажити"1.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)