|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Способу виразу, встановленого нормами певної мови. Однак таке визначення навряд чиможна вважати прийнятним, оскільки тоді дуже важко розрізнити "риторичність" мови й "псування" мови. Тому подібне визначення намагались уточнити таким чином: риторичні Фігури становлять собою відхилення від стандартів з метою досягнення естетичного Ефекту. Що ж стосується тієї концепції ораторського мистецтва, яка пропонується в даному Посібнику, то згідно з нею краса не є визначальною рисою ораторських промов. Головним Залишається переконливість, ефективність, впливовість виступу оратора. З огляду на це, Риторичні фігури й тропи розглядатимуться насамперед як засоби виразності, які Покликані, з одного боку, продемонструвати почуття промовця, а з іншого - викликати Потрібні почуття в аудиторії. Риторичні фігури (лат. "figura" - образ, вид) - це прийоми виразності, які Реалізуються на рівні речення чи одиниці, більшій за речення. Найбільш поширеною фігурою є риторичне запитання. Риторичне запитання - це висловлювання у вигляді запитання, яке не потребує Відповіді на відміну від звичайного. Воно використовується оратором здебільшого в усних промовах для підкреслення Незвичайності ситуації, накалу почуттів, привертання уваги слухачів до певного предмета. Як правило, риторичні запитання ставлять у двох випадках: • По-перше, коли відповідь очевидна, відома аудиторії. Оратору потрібно тільки її актуалізувати для сприйняття слухачами. Наприклад: Ви не змусите людину бути культурною, якщо не пробудите в неї потребу до Культури. Чи стане вона їсти, якщо не голодна? Чи буде шукати, де тепліше, якщо їй не Холодно? Або чи захоче вона якихось змін, якщо вона всім задоволена? • По-друге, коли відповідь на запитання ніхто не знає або її взагалі не існує. Оратору потрібно підкреслити незвичайність певної ситуації. Наприклад: Хто винен? Що робити? тощо. Як зазначалось вище, фігур існує дуже багато. Однак їх можна звести в цілому до такого прийому, який називається "синтаксичне перетворення". "Синтаксичне перетворення" - це такий прийом, суть якого полягає у виборі Потрібного оратору порядку слів у реченнях. Як пише P. М. Блакар, найбільш яскраво ефект впливу граматичної форми Виявляється при зіставленні активної та пасивної форми побудови висловлювань. Вибір тієї Чи іншої форми призводить до того, що у слухачів складається різне уявлення про причинні відношення, про те, хто є агентом певних дій. P. М. Блакар наводить такий приклад: "1) The police took in the demonstrators "Поліція захопила демонстрантів" і 2) The demonstrators were taken in by the police "Демонстранти були захоплені поліцією". Тут Граматичні форми у прихованому вигляді, але вельми майстерно прямо вказують на різні Контексти. У прикладі 1 поліція діє більш чи менш активно (поліція здійснила акцію, Поліція вела наступ). У прикладі 2, навпаки, здається, мається на увазі, що демонстранти Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |