|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Бо споглядання аудиторії, точніше, утримування її в полі зору зумовлює зміну окремихПараметрів виконання (не пов’язаних з характером твору) залежно від реакції слухачів (напр., читати можна тихіше чи голосніше, більший обсяг тексту чи менший, нагнітати Емоційність чи тримати її в межах, які передбачають самовключення слухача, та ін.). Контакт з аудиторією Принципова вимога до виразного читання – контакт з аудиторією (слухачем) з Метою активізації сприймання почутого нею. Контакт, зрозуміло, починається з подолання Психологічного бар’єра між читачем і слухачем. Висота і щільність цього бар’єра залежать від багатьох явищ: Внутрішньої невпевненості читця у тому, яким буде прочитання. Ця Невпевненість долається психологічною підготовкою до виконання тексту вголос, Натренованістю читця взагалі і на даному тексті зокрема. Природної настороженості слухачів (аудиторії): Чи скаже мовець щось нове? А що саме буде цікаво? Чи знадобиться нам повідомлюване? Особливостей психології аудиторії, що залежить від віку слухачів, характеру Їх розумової діяльності, рівня знань, етичного виховання і т.д. (напр., учнів І – IV класів Можна змусити в класі вперше прочитати текст вголос, учнів же старших класів до цього Треба підготувати морально і дати їм змогу самостійно потренуватися – для них небажані “провали”, негативна оцінка виконаного, тобто їм потрібен час на налаштування). Вікового бар’єра (якщо такий є) між читцем і аудиторією: коли серед слухачів Є бодай одна особа відчутної з читцем різниці у вікці (напр., учитель серед учнів, студент- Практикант у IX – XI класах, чийсь значно молодший брат чи сестра), характер виконання Тексту набуває нового відтінку – він “запрограмовується” на ефект новизни і ефект Авторитетної оцінки. Рівня знайомства читця і слухача. Звичайно, психологічний бар’єр тривкіший, Коли читець і слухач не знайомі чи мало знайомі. У “добрих знайомих” цей бар’єр Долається з першого обміну поглядами, з перших звукових акордів (правда, у цьому Випадку зменшується діапазон реалізації ефекту новизни). Кількості слухачів – при малій їх чисельності психологічний бар’єр слабшає. Основою як мовлення, так і читання завжди є думка і почуття. І не суттєво, що Оформлюється звуковим мовленням: висловлюються власні думки і переживання, чи Виразно читається чужий твір, тобто передаються чужі думки. Технічні показники виразного мовлення До технічних показників виразного мовлення і виразного читання належать: Дихання, голос, дикція (вимова), інтонація (тон), темп, жести і міміка. Лише добре Оволодіння кожною складовою техніки виразності мовлення може гарантувати його високу Якість. Отже, техніка мовлення (і читання) – це навички, вміння реалізувати мову в Конкретній мовленнєвій ситуації так, щоб вона справляла на слухача інтелектуальне, Емоційно-естетичне, спонукальне враження. Дихання є основою виголошуваного мовлення: звучання, “голос” мовлення Починається із вдихання повітря у легені. Правильне дихання забезпечує чистоту, красу, Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |