АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Вітай з приємністю, відповідай зі світлим обличчям, до всіх будь прихильним, доступним,

Читайте также:
  1. Give definitions of the words below.
  2. А ми просо сіяли, сіяли
  3. АВТОРИТАРНІСТЬ – МАСОВІСТЬ
  4. АНАЛІЗ ВІДВІДАНОГО ЗАНЯТТЯ
  5. Аркуш відповідей
  6. БЕСІДА ПРО ТРИ ПРОМИСЛИТЕЛЬНІ ДІЇ БОЖІ, ЯВЛЕНІ НАМ НА НАШІЙ ГРІШНІЙ ЗЕМЛІ
  7. Будинки дитячих дошкільних установ
  8. ВЕЛИКИЙ (ЧИСТИЙ) ЧЕТВЕР
  9. Вибір типу світильника.
  10. Визначення площі опіків у дітей
  11. Використання Майстра підстановок
  12. Виховання в дусі миру та формування громадянськості

Не хвалися сам, не змушуй інших говорити про тебе, приховуй, скільки можеш, свої

Переваги, а в гріхах сам себе звинувачуй та не чекай звинувачень від інших. Не будь

Тяжким у виговорюваннях, звинувачуй не скоро і не з пристрасним рухом, бо це - ознака

зарозумілості; не засуджуй за малозначуще, ніби сам ти суворий праведник...".

У "Риториці" невідомого автора (1620 р.) про ритора і його доброслів'я сказано:

"Ритор... досить мистецький у науці мовлення... [вміє говорити] доречні й похвальні

Промови в справах і на міських судах за звичаєм і законом тієї держави, де народився...

[добирає] необхідні слова до усякої справи.. безславної чи слави достойної, багатої чи

бідної, праведної чи нечестивої... великі справи стислими словами... [щоб були присутні]

Світлість й сяяння словесне...

Пам'ять створюється вивченням і читанням божественного писання, а також

літописів - для зміцнення розуму мовця й слухача".

Слов'янський риторичний ідеал найповніше сформований у 10 книгах "Про

риторичне мистецтво" (1706 р.) Феофана Прокоповича, зокрема у розділі "Що робить

оратора знаменитим". Загалом продовжуючи традиції античної риторики, відповідно

Визнаючи її вимоги до оратора, Феофан Прокопович наголошував на патріотичності й

почесності місії оратора, на його таланті й працьовитості. Це видно зі "Вступу" до праці, в

Якому Феофан Прокопович звертається до молоді, що прийшла вчитися до Києво-

Могилянської академії:

"Молоді оратори!

Приступивши до школи красномовства, знайте, що ви прагнете до такої почесної

Справи, яка сама по собі справді настільки корисна, що ЇЇ належить викладати не лише для

Вашого добра, а на благо релігії і Батьківщини... це є та цариця душ, княгиня мистецтв, яку

Всі вибирають з уваги на достоїнство, численні бажають з огляду на користь, а лише деякі

Осягають, як внаслідок нерівних сил таланту, так і через обсяг самого предмета...; потрібно,

Щоб ми намагалися вкласти працю і зусилля, рівні тому подиву, котрий кожний має перед

Красномовством... Вас закликає на громадські діла Батьківщина, церква... благає вас взяти

Участь у полемічних дискусіях; сама слава кличе кожного з вас передати своє ім'я

нащадкам...".

Навіть у часи Прокоповича, а це вже початок ХVШ ст., про ораторство говорилося

Як про велику, почесну й корисну роботу, яка вирішує найважливіші справи і приносить

людині "дивну приємність". Оратор турбується і проводить найважливіші справи "на

Форумі, в судах, курії, сенаті, царському палаці, у священних храмах і найсвятіших церквах.

Він розкриває і переслідує злочини, дискутує про чесноти і достоїнства, відкриває таємниці

Природи, нарікає на нестійкість долі, говорить про виникнення і загибель царств і про

Суєтну мінливість речей, ставить перед очі подвиги героїв і царів, величаво прикрашає

Мужів, що здобули славу, тлумачить священні справи трисвятого і найбільшого Бога,


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.)