|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Одна й та сама думка, але виражена по-різному, чи декілька різних думок. С. ПоварнінНаводить приклад подібного прийому і пропонує читачам самостійно встановити кількість доводів: "Теза: "Бог існує". Доведення: "У нашому дусі існує безпосередня впевненість у Бозі. Ми не можемо думати про світ, не можемо думати про самих себе без того, щоб мимоволі з Цим не поєднувалась і думка про Бога. Через все видиме й скінченне наші думки прямують До вищого, невидимого, нескінченного, й їх рух не заспокоюється раніше, ніж вони Досягають своєї мети. Ми за необхідністю повинні думати про Бога. Усвідомлення Бога є Настільки ж суттєвим елементом нашого духу, як світо усвідомлення й самоусвідомлення і т. ін., і т. ін.". Слід підкреслити, що в підготовлених аудиторіях використання вищезазначених Прийомів навряд чи буде викликати симпатії до оратора. Краса - це здатність промови досягати естетичного ефекту. В історії ораторського мистецтва існували думки про те, що краса промови є самоцінною категорією. Сама ораторське мистецтво в такому разі зводилась до "мистецтва прикрашання". Для цього створювались та вдосконалювались системи різноманітних Засобів прикрашання, тобто риторичних фігур. У середньовічних ораторське мистецтвох Кількість фігур перевищувала 200. На сьогоднішній день треба відзначити, що завданням Елокуції як розділу ораторського мистецтва не є самоцінна розробка засобів виразності. Використання фігур для виклику естетичних переживань характеризує насамперед художні Тексти. Метою ораторської промови є переконання аудиторії, тому вибір засобів виразності Повинен керуватися цією загальною настановою. Тому застосування фігур в ораторській Практиці покликане привертати увагу слухачів. Виразна промова примушує аудиторію Уважніше слідкувати за тим, що говорить оратор. Докладніше про основні засоби Виразності мова піде у підрозділах 4.2 і 4.3. Доречність передбачає насамперед вибір оратором форми мовленнєвого впливу. Форми мовленнєвого впливу Взагалі розрізняють дві форми мовленнєвого впливу: • пряма форма мовленнєвого впливу; • непряма форма мовленнєвого впливу. У сучасній лінгвістиці та філософії мови розрізнення між ними виражається у виборі Прямих чи непрямих мовленнєвих актів. Останнім часом непрямі форми комунікації привертають до себе все більшу увагу дослідників. Зокрема висловлюються думки про те, що: "...людина звертається до прямої комунікації тільки у випадку, коли засоби непрямої Комунікації виявляються менш ефективними й економними для досягнення комунікативних цілей". Вибір прямої чи непрямої форми впливу передбачає врахування двох основних Проблем: проблеми щирості та проблеми ефективності висловлювання. Пряма форма мовленнєвого впливу - це таке використання оратором мовних виразів, Коли він має на увазі лише їх буквальне значення, лише те, що він говорить. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |