|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Покарання за відступ від цієї методичної постанови було досить суворим: тільки заОдне невиконання її викладач позбавлявся права лекторства строком на цілий рік, а разом з Тим і всіх посад. Семінар (диспут) полягав у тому, що будь-яка тема пропонувалась у вигляді запитання для обговорення, відповіді пропонувались спочатку студентами, а потім - викладачем. Тобто відбувався перехід від лекції до запитання, а від запитання - до диспуту. В диспуті еволюція полягала в тому, що на противагу аргументуванню посиланням на Авторитет все більшого значення набувала практика логічного обґрунтування аргументу. За Диспутом слідував висновок, який робив магістр. Взагалі в середньовічних університетах існувало два види диспутів - ординарні й Публічні. Особливістю публічних диспутів, на відміну від ординарних, було те, що тут обговорювались будь-які завгодно питання. Такі диспути відвідувало багато людей, кожний міг поставити запитання і подати обґрунтування тієї чи іншої думки. Мета публічних Диспутів полягала не в осягненні істини, а в культивуванні здатності до суперечки. Участь у Публічних диспутах, поряд з вимогами щодо відповідного віку студента і строку навчання, Була обов'язковою, щоб отримати вчене звання. Наприклад, у Паризькому університеті щоб Отримати вчене звання бакалавра мистецтв, потрібно було два роки відвідувати публічні Диспути і, принаймні, один раз самому захищати софізм. А вже саме випробування Відбувалось у комісії, що складалась з трьох магістрів, і завершувалось публічним Диспутом. Якщо оцінювати диспути, то слід відмітити їх позитивну роль у середньовічній культурі. Однак: - по-перше, диспут виходив з того, що існує все-таки одна-єдина істина, а суперечка викликана лише неадекватністю сприйняття людиною авторитетних текстів; - по-друге, диспут - це надто ритуалізована і регламентована комунікація не лише за формою, але й за змістом; - по-третє, диспут поступово вироджується, адже в ньому інколи обговорювались Проблеми, які не було сенсу обговорювати, і диспути проводились заради самої суперечки. Ці недоліки диспуту зумовили те, що врешті-решт він був відкинутий наукою, що Зароджувалась. Отже, в епоху Середньовіччя ораторське мистецтво була однією з основних Загальноосвітніх дисциплін і входила до складу тривіуму. Хоча якщо граматика, наприклад, Зміцнила свої позиції в культурі, то ораторське мистецтво, навпаки, свої втратила. Головна Причина цього полягала в тому, що латинська мова була чужою для середньовічної публіки. Нею володіли лише духовні особи. Багато з них і були спроможні виголосити урочисту Промову на честь короля чи князя, проте ні король, ні князь з їх німецькою чи французькою Мовами її б все одно не зрозуміли. Красномовство позбавилось публіки. Тому ораторське мистецтво йде на службу до інших наук. З одного боку, це була Діалектика (логіка). Зокрема, ще Арістотель писав, що ораторське мистецтво відповідає Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |