|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Цицерон залишив після себе чималу кількість промов, а також кілька теоретичнихтворів, присвячених ораторському мистецтву: "Про оратора", "Брут", "Оратор" та ін. Видатний давньоримський оратор вважав, що для красномовства необхідними є: - природне обдарування; - навички; - знання. При цьому перевагу він віддавав третьому компоненту, оскільки першість належить Освіченому оратору. Зокрема, свої ораторські успіхи він пов'язував не з талантом, а з Освітою. Без знань немає справжнього красномовства. Цицерону належать також відомі Слова про те, що багатство змісту породжує й багатство вираження. Якщо зміст значний, то Він викликає природний блиск і в словах. Цицерон удосконалив розробку риторичної техніки. Зокрема, у творі "Оратор" він характеризує турботи ідеального оратора таким чином: "що сказати", "де сказати", "як сказати". "Що сказати" означає винахід матеріалу. Тут оратор, на думку Цицерона, має керуватись розумом. "Де сказати" означає розташування матеріалу. Тут римський оратор пропонує сильні аргументи ставити на початку та в кінці, а слабкі - посередині. "Як сказати" стосується і виголошення, і викладу. Щодо виголошення, то оратор, на думку Цицерона, повинен володіти голосом, рухами та обличчям. Однак основним завданням Оратора є словесне вираження (виклад). Саме в цьому пункті Цицерон вбачає схожість латинського "eloquens". Він розробляє теорію трьох стилів. При виборі стилю оратор повинен керуватись доречністю. Взагалі ідеальний оратор - це "такий оратор, який вміє говорити про низьке просто, про високе яскромовно й про середнє помірно". Стосовно ж співвідношення ораторського мистецтва та філософії відомий римський Оратор відмічає, що філософія - це найважливіша частина освіти оратора, але частина. Він Вважає, що в Римі настали часи для створення ідеального освіченого оратора, оратора- політика, який був би одночасно й філософом. З цього приводу Цицерон пише: "Якщо мова йде про те, що насправді прекрасне, то пальма першості належить тому, Хто і вчений, і красномовний. Якщо ми погодимось називати його і оратором, і філософом, То й сперечатися нема про що. Якщо ж ці два поняття розділити, то філософи опиняться Нижче ораторів, тому що досконалий оратор володіє всіма знаннями філософів, а філософ Далеко не завжди володіє красномовством оратора; і дуже шкода, що філософи цим нехтують, бо воно, думається, могло б слугувати завершенню їх освіти"2. Таким чином, давню суперечку між риторикою та філософією Цицерон вирішує на Користь ораторського мистецтва, його філософія - це філософія під знаком ораторського Мистецтва. З переходом від республіки до імперії латинське красномовство повторило ту ж Еволюцію, яку свого часу зазнало грецьке красномовство під час переходу від еллінських Республік до елліністичних монархій. Значення політичного красномовства знизилось, а Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |