|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Виголошує похвали, викладає народові накази і закони. Одним словом, все, що тільки с уприроді речей, може бути предметом [промов] оратора... Він замикає в межах свого слова всі важливі справи…Гравець не так досконало володіє м'ячем, як оратор душею людини". Цими думками не вичерпується обсяг ідей і зміст інформації про риторику як обов'язок оратора, як дар переконливої мови, що "лікує душі"; інформації, висловленої у десяти книгах "Риторики" Феофана Прокоповича. Він знову закликає молодь до праці: "Українські юнаки! Батьківщина, а водночас і церква, щоб не обманути вашого довір'я, сумлінності, зусиль і праці для осягнення цих та інших незчисленних благ, просить вас: Переможіть огиду, здолайте труднощі, не жалійте якусь хвилинку часу присвятити цій дуже Приємній праці, бо це мистецтво настільки почесне й корисне, що якби воно було заховане За океаном, на самому кінці світу, то однак його треба б шукати. Адже воно своєю цінністю перевищує будь-які труднощі і працю"2. Як бачимо, це пафосне ставлення Ф. Прокоповича До риторики й оратора повністю відповідає, а часом і перевищує те, що панувало в античній Риториці. Риторичний ідеал В античній риториці послідовно виробилися два риторичні ідеали. Для ораторів - Носіїв першого ідеалу-головним у риторичній діяльності є переконливість, далі істинність Переконливого мовлення, моральність на користь суспільству, чіткість і впорядкованість. Цей ідеал називають сократівським. Другий риторичний ідеал вважають софістичним. Для носіїв і прихильників цього Ідеалу характерною є формальна переконливість, надмірна словесна краса, пишність, Вибагливість мовлення, самовираженість і корисливість оратора. Сучасні ритори вважають, що зараз діють три риторичні ідеали. Перший з них можна назвати близьким до софістичного, але нині він дуже Американізований, саморекламний, нав'язливий, такий, що повсюдно заполонив собою Засоби масової інформації і спрямований на маніпуляцію свідомістю мас. Другий риторичний ідеал несе в собі морально-етичні цінності східнослов'янського_______, Давньоукраїнського ідеалу. Він близький до першого античного ідеалу - ідеалу Переконаності й істинності, ідеалу Платона і Сократа. Третій риторичний ідеал сформувався в імперський і радянський часи. Цей Риторичний ідеал називають тоталітарним, пропагандистським. Усі ці ідеали у видозмінених формах живуть і нині в мовосфері сучасного Українського суспільства. І це закономірно. Шкода, що вони разом не становлять єдиної Виваженої риторично-ідеальної системи, в якій мали б відповідати певним соціальним Моделям життя і поведінки мовців. На жаль, в українському суспільстві нині поширюється Сучасний американський риторичний ідеал, чужий слов'янській культурі, зокрема Українській, яка завжди мала міцні традиції успадкування еллінської античної культури. Американський ідеал перемагає наші ідеали у засобах масової інформації і масової Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |