АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Дж. Лакофф і М. Джонсон висловлюють також думку про те, що метафори не є

Читайте также:
  1. Виберіть твердження, які, на вашу думку, найповніше розкривають причини поразок радянських військ у 1941-1942 рр.
  2. Вибір сульфаніламідних препаратів визначається властивостями збудника, спектром протимікробної дії, а також особливостями фармакокінетики.
  3. Визначте підстиль кожного з запропонованих наукових висловлень, обґрунтовуючи свою думку.
  4. Відомі Баакульское , Мутульского , Канульское , Шукуупское царства , а також ще кілька десятків більш дрібних царств .
  5. Всі ці види кави подаються також і без кофеїну
  6. Встановлюючи рапорт, до уваги також беруть і те, що люди говорять. Наприклад,
  7. ГЛАВА 1. ПРИЕМЫ ПЕРЕВОДА МЕТАФОРИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ
  8. Емоційно-нейтральна, не допускає метафоричності, образності, експресивності.
  9. Жест «розстібання піджака» також є знаком відкритості. Відкриті люди, які дружньо
  10. Залишати зброю без нагляду, де б це не було, а також передавати її іншим особам.
  11. Злочини, пов'язані з незаконним заволодінням наркотичними засобами, а також обладнанням, призначеним для їх виготовлення

Просто інструментом поетичної уяви чи риторичних забарвлень, тобто виключно мовною

Характеристикою. Метафорами проникнуте все наше життя, наші слова, мислення та дії.

Таке положення автори ілюструють за допомоги метафори "Суперечка - це війна".

Відповідно й більшість дій людини в суперечках структуровані концептами баталій:

"Спробуйте уявити культуру, в якій суперечки не сприймаються в термінології

Воєнних дій, коли один учасник виграє, а інший - програє; де немає атаки й захисту,

Перемоги або поразки. Уявіть культуру, в якій суперечка розглядається як танець, учасники

- як танцюристи, а мета полягає в гармонійному й естетично привабливому танці. У такій

Культурі люди по-іншому будуть ставитися до суперечок, по-іншому їх переживати, по-

Іншому їх проводити й по-іншому про них говорити. Для нас же це взагалі не буде

Суперечкою: просто ці люди будуть робити щось інше. Буде дивним навіть називати їхні дії

"суперечкою""2.

Таке досить широке тлумачення метафори (не тільки як особливості мови) можливе

За умов того, що вона за своєю природою здатна розширювати межі тексту. Це залишає

великий простір для творчого уявлення слухачів самим "вгадати" те, що вони "хочуть

бачити". У метафорі поєднується думка і образ. Оскільки образи прив'язані до певних слів,

Оратор _______актуалізує перцептивні можливості аудиторії, викликає прогнозований відгук у

Думках і почуттях.

До тропів схожості належать ще:

• алегорія;

• катахреза;

• прозопопея тощо.

Алегорія (грец. allegoria - інакомовлення) - троп, що виражає загальну, абстрактну

Думку конкретним чином.

Досить часто алегорію можна зрозуміти лише в межах цілісного тексту. У таких

Випадках вона постає як велика метафора, що розгортається протягом усього твору.

Яскравими зразками алегорії є байки, притчі, загадки, прислів'я, приказки. Наприклад:

Це ще тільки цвіт, а ягоди будуть.

Катахреза (грец. catechesis - зловживання) - це троп, який є незвичною метафорою,

Що сприймається як нагромадження слів.

Наприклад:

Ці плани приречені на успіх.

Прозопопея (грец. prosopopoiia- уособлення), або персоніфікація - це троп, суть

Якого полягає у перенесенні людських ознак (ширше - ознак істот) на неістот,

Одухотворення.

Наприклад:

Його релігія забороняє йому пити горілку.

Досить яскраві приклади персоніфікації можна знайти в художніх творах, де вони

покликані конкретизувати певні образи:

"Плачуть голі дерева, плачуть солом'яні стріхи, вмивається сльозами убога земля і не

знає, коли усміхнеться" (М. Коцюбинський).

Головним тропом за суміжністю є метонімія.

Метонімія (грец. metonymia - перейменування) - це троп, суть якого полягає у

Використанні замість імені предмета його ознаки або назви іншого предмета, що з ним

Пов'язаний.

Тобто оратор ставить у повідомленні деякі аспекти предмета замість самого

Предмета, який пропонується слухачам впізнати, ідентифікувати за цими аспектами.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.009 сек.)