АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Дрібниць і не стати в результаті цього смішним

Читайте также:
  1. A. Статичну роботу.
  2. D. Визначення енергетичної цінності та нутрієнтного складу добового раціону на підставі статистичної обробки меню-розкладок
  3. I. Общая теория статистики
  4. S:Статистические методы анализа качества разработаны как
  5. VІ. Міжнародна статистика
  6. А) Конгестивный простатит
  7. А. ОСНОВНІ ФОРМУЛИ, ЯКІ НЕОБХІДНО ВИКОРИСТАТИ
  8. Аксіоми статики
  9. АКТИВІЗАЦІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
  10. Анализ статистических данных. Построение контрольных листков
  11. Аналіз і опрацювання результатів
  12. Аналіз результатів

Цицерон зазначав, що для знаходження змісту промови ораторові потрібні три речі:

Проникливість, розуміння (наука) і ревність (запопадливість). Він визнавав, що на першому

місці серед ознак оратора має бути обдаровання, але без ревності не обійтися, бо "саме

обдаровання збуджується у діяльність" ревністю.

Цицерон писав, що для оратора немає нічого важливішого під час "виголошення

Промови, ніж прихилити до себе слухача і так його збудити, щоб він керувався більше

якимсь душевним пориванням і хвилюванням, між порадою і розумом". Як бачимо, антична

Риторика надавала перевагу почуттям і моралі, а не розуму і практичності.

Чим досягається прихильність і, отже, як можна подолати опір аудиторії? На це в

Цицерона також є відповідь: "Прихильність же досягається достоїнством людини, її

Подвигами і бездоганним життям... ораторові приходить на допомогу ще м'якість голосу,

Скромний вираз обличчя, ласкавість мовлення; якщо ж доводиться виступати різкіше, слід

Показати, що _______ти змушений це робити проти волі. Досить корисними бувають ознаки

Добродушності, благородства, лагідності, поштивості, відсутності жадоби й

Користолюбства; всі ці прикмети людини дуже сприяють прихильності до неї і відвертають

Від тих, хто цими якостями не володіє. Неможливо викликати у слухача ні жалю, ні

Ненависті, ні ворожнечі, ні страху, ні слів співчуття, якщо всі ці почуття, які оратор прагне

Викликати у судді, не будуть виражені або, краще сказати, викарбувані на його власному

обличчі".

Є й суто практичні застереження:

• вступ має бути не швидким, щоб слухачі могли зрозуміти суть справи,

висновки - не повільними й не затягнутими;

• хто говорить коротко і стримано, може повідомити про щось, але не

схвилювати;

• ненависть приборкують доброзичливістю, озлоблення знищується

співчуттям;

• вправно використані веселий жарт, дотепний гумор також викликають

Прихильність слухачів, пом'якшують суворість, показують оратора людиною

Освіченою й тонкою.

Таким чином, ораторський ідеал класичної античної риторики майже повністю

Сформований у трактатах Цицерона, оскільки римський оратор врахував і думки своїх

Попередників-грецьких риторів.

У риториці Арістотеля варто підкреслити таке актуальне положення про довіру до

оратора, яка допомагає подолати опір аудиторії: "Є три причини, що викликають довіру до

мовця... - це розум, доброчинність і доброзичливість...".

У гомілетиці основна вимога до оратора полягала в тому, щоб він відповідав

Морально-етичному канону християнських заповідей.

У творіннях першого церковного проповідника Василя Великого сказано: "Хай не

Буде в тебе софістичних прикрас у слові... промов гордовитих і рішучих, але у всьому

Відсікай величність. Будь добрим з другом, не злопам'ятним до зухвалих, людинолюбним

До смиренних, утішай злощасних, відвідуй хворих, зовсім ні до кого не стався презирливо,


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)