|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Розглядались досить побіжно, як правило, наприкінці курсу поряд з іншими типами промовЗразком для підручників була антична теорія красномовства, насамперед доробок Арістотеля, Цицерона, Квінтіліана. Курси ораторського мистецтва складались із п'яти Розділів: винахід, розташування, словесне вираження, запам'ятовування і виголошення. Крім того, велика увага приділялась теорії трьох стилів: високого, середнього і простого. Кожним з них рекомендувалось користуватися, виходячи з критерію доречності. На риторичні курси суттєво вплинули також думки античних і ренесансних Теоретиків про те, що філософія є найважливішою частиною загальної освіти оратора. Однак основу семи вільних мистецтв складало, все ж таки, красномовство. Характерною рисою риторичних курсів, що читались в Києво-Могилянській Академії, була їх практична спрямованість. У них давались поради щодо складання промов з Будь-якої нагоди. В ті часи на різноманітні урочистості, як правило, запрошували оратора як почесного гостя. На риторичні курси суттєво вплинув ренесансний ідеал "універсальної людини", людини високоосвіченої, знавця багатьох наук, що вміє втілити свої знання в блискучих промовах. Як відмічає В. Д. Литвинов: "І теоретичні настанови, і практичні поради спрямовували на виховання в Найкоротший термін дійового, практичного оратора, який розумів би потреби і запити Слухачів, був здатний виступити перед будь-якою аудиторією. Ця традиція виявилася сталою і збереглася аж до початку ХІХ ст.". Першим відомим нам риторичним курсом, що був прочитаний у Києво- Могилянській академії в 1635/36 навчальному році, був курс Йосипа Кононовича- Горбацького. Він складався з двох частин: ораторського мистецтва і діалектики. Ораторське мистецтво містила вступ і три трактати ("Про силу красномовства", "Про ораторську промову", "Про тему дослідження"). Одним із найвидатніших професорів ораторського мистецтва Києво-Могилянської Академії з 1706 р. був Феофан Прокопович (1677-1736). Слід відмітити, що в Києво- Могилянській академії існували певні традиції, які полягали в тому, що перед початком Викладання курсу ораторського мистецтва професори виголошували вступні промови перед Студентами. В них вони, як правило, торкались загальних питань ораторського мистецтва, а Також демонстрували її користь у повсякденному житті. Свій риторичний курс Ф. Прокопович розпочинає з таких настанов студентам: "Молоді оратори! Поступивши до школи красномовства, знайте, що ви прагнете до Такої почесної справи, яка сама по собі справді настільки корисна, що її належить Викладати не лише для вашого добра, а й на благо релігії і батьківщини. Вважаю, що при Цьому не менш треба мені думати про мою галузь навчання, ніж вам про ваші здобутки. Бо Це є та цариця душ, княгиня мистецтв, яку всі вибирають з уваги на достоїнство, численні Бажають з огляду на користь, а лише деякі осягають, внаслідок нерівних сил таланту, так і Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |